مخالفان اسد با کمک ترکیه «ارتش ملی» تشکیل می‌دهند

رادیو فردا:هیثم افیسی، یکی از فرماندهان گروه‌های مخالف دولت سوریه، اعلام کرد شورشیان سوری «ارتش ملی» تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرهنگ هیثم افیسی یکشنبه ۲۱ مرداد در این باره گفت: «هنوز در آغاز کار هستیم. مشکلات زیادی داریم اما در تلاشیم آنها را حل کنیم.»

هیثم افیسی که که فرماندهی «ارتش ملی» سوریه را در دست دارد در شهر اعزاز در شمال سوریه به خبرگزاری رویترز گفت به شبه‌نظامیان دستور داده که از تیراندازی بی‌هدف پرهیز کنند و یونیفوم بپوشند.

به گفته هیثم افیسی نیروها دستور دارند که با پلیس نظامی که به تازگی تشکیل شده همکاری کنند و از رقابت گروهی خودداری ورزند.

رویترز می‌نویسد تلاش برای تشکیل «ارتش ملی» از سوی شورشیان مورد حمایت ترکیه، یکی از تمهدیدات اصلی شورشیان برای حفاظت از آخرین مناطق تحت کنترل آنهاست.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه که از حمایت ایران و روسیه برخوردار است وعده داده «وجب به وجب» سوریه را از مخالفان بازپس بگیرد.

رویترز گزارش داده شماری از نیروهای «ارتش ملی» که در مراسم پایان دوره آموزشی شرکت کرده بودند ، روز ۱۴ مرداد با حملات خمپاره‌ای زخمی شدند.

سرهنگ افیسی این حمله را به «دشمنان انقلاب» خارجی یا داخلی انقلاب نسبت داد و گفت عامل این حمله شناسایی شده است. وی از ذکر هویت عامل این حمله خودداری کرد.

رویترز می‌نویسد «ارتش ملی» سوریه حدود ۳۵ هزار نیرو دارد. به نوشته این خبرگزاری پیشتر بسیاری از تلاش‌ها برای متحد کردن شورشیان سوری با شکست مواجه شده بود اما این بار به خاطر حضور نیروهای ترکیه ممکن است این تلاش موفقیت‌آمیز باشد.

دولت سوریه حضور نیروهای ترکیه در خاکش را اشغالگری خوانده است.

اینرا هم بخوانید

١٢میلیون تومان، هزینه روزانه تخت در بخش ICU بیمارستانها

علی امیرسوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفته است: «سقف بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ امسال …