مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه وارد”مرکز شهر الباب” شده اند

روز پنجشنبه، ۵ اسفند (۲۳ فوریه)، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که نیروهای “ارتش آزاد سوریه” به مرکز شهر الباب، واقع در شمال سوریه رسیده‌اند و می‌کوشند سایر نقاط شهر را نیز از دست نفرات گروه دولت اسلامی (داعش) خارج کنند.

در روزهای اخیر، نبرد در الباب شدت گرفته بود و براساس گزارش‌های خبری، دو طرف شماری از غیرنظامیان را از مناطق درگیری منتقل کرده‌اند. ارتش آزاد سوریه گفته است که نیروهای داعش مجبور به تخلیه شهر شده‌اند اما این گزارش هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

براساس برخی گزارش‌ها، هنوز گروه‌هایی از نفرات داعش به طور پراکنده به مقاومت در برابر ارتش آزاد سوریه ادامه می‌دهند. یک سخنگوی ارتش آزاد گفته است که “عملیات پاکسازی شهر از بقایای داعش در جریان است.”

در مقابل، گروه ناظران حقوق بشر سوریه، که مرکز آن در لندن است، گفته است که هنوز بیش از نیمی از شهر الباب در دست داعش است و نبرد بین دو طرف ادامه دارد.

ارتش آزاد سوریه که کوتاه مدتی پس از آغاز اعتراضات سیاسی در سوریه به منظور حمایت از تظاهرکنندگان در برابر حملات ارتش تشکیل شد، در عملیات الباب از کمک نظامی ترکیه به خصوص پشتیبانی نیروی هوایی آن کشور برخوردار بوده است.

ترکیه در ماه اوت سال گذشته عملیات “سپر فرات” را با هدف خارج کردن اسلامگرایان افراطی از مناطق مرزی شمال سوریه و جلوگیری از تصرف این مناطق توسط شبه نظامیان کرد گروه یگان‌های مدافع خلق آغاز کرد. ترکیه نگران آن است که قدرت گرفتن این گروه انگیزه بیشتری را برای جدایی طلبان کرد آن کشور ایجاد کند.

به گفته منابع نظامی ترکیه، عملیات سپر فرات توانسته است تا کنون حدود یکهزار و نهصد کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه را از دست نیروهای داعش خارج کند.

در خبری دیگر در مورد سوریه، صبح پنجشنبه دور چهارم مذاکرات صلح سوریه در ژنو آغاز شد در حالیکه انتظار نمی‌رود نتیجه خاصی از این مذاکرات به دست آید.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …