مدیر کل آژانس اتمی: در گرفتن پاسخ از ایران کوتاه نمی‌آییم!

رافائل گروسی می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از درخواست خود مبنی بر شفاف سازی توسط ایران در مورد منبع آثار اورانیوم اعلام نشده در چندین سایت، دست برنمی‌دارد.

وی روز دوشنبه (۲۲ اوت/ سی و یکم مرداد) در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت، این آژانس “به هیچ وجه” از درخواست خود مبنی بر ضرورت ارائه پاسخ از سوی ایران در مورد منشاء بسیاری از آثار اورانیوم اعلام نشده در چندین سایت عقب نشینی نمی‌کند.وی در این مصاحبه تأکید کرده است که سازمان انرژی اتمی هیچ‌گاه از تحقیقات خود دست نخواهد کشید.

او در این مصاحبه همچنین افزود: «ما تعهدی قانونی برای روشن ساختن مسائلی داریم که ایران هنوز باید در مورد آنها شفاف‌سازی کند.»گروسی می‌گوید که ایران تاکنون توضیحات فنی باورپذیری که آژانس برای روشن کردن منشاء بسیاری آثار اورانیوم و وجود تجهیزات در بسیاری مناطق به آن نیاز دارد، ارائه نکرده است.

گروسی در ادامه افزود: «مسئله خیلی ساده است. در این باره به ما توضیح دهید: اگر آنجا ماده هسته‌ای وجود داشته، الان کجاست؟ اگر تجهیزاتی بوده، آنها الان کجا هستند؟ در این صورت می‌توانیم گزارشی ارائه دهیم و بگوییم، بله این موضوع روشن شد.»  از دویچه وله

اینرا هم بخوانید

تشکیل پرونده جدید علیه مریم اکبری منفرد برای توقیف اموال وی

وکیل مریم اکبری منفرد، زندانی از تشکیل پرونده جدید علیه موکل خود با درخواست ستاد …