مردم در شهرهای کردستان همراه با مردم کردستان عراق برگزاری رفراندوم را جشن گرفتند!

مردم مبارز شهرهای سنندج، سقز، مهاباد، بانه و بوکان در حمایت از رفراندوم عراق به خیابانها آمدند.

فستیوال شادی و همه پرسی مردم را جشن گرفتند. با حضور گسترده در خیابانهای شهرها و با رقص و شادی عملا علیه جمهوری اسلامی سنگر بندی کردند. شادی و رقص مردم خاری شد در چشم جنایتکاران اسلامی و مزدوران اصلاح طلبان کُرد در مجلس لسلامی.

جمهوری اسلامی با سیاست ارعاب و میلیتاریزم مخالف برگزاری همه پرسی  در کردستان عراق است. دیپلماسی خونین و جنایتکارانه رژیم اسلامی با احزاب اقلیم کردستان بویژه اتحادیه میهنی و گوران کارساز نبود، اینها در جبهه ای مشترک قصد سد کردن همه پرسی را داشتند، اما ناکام و شکست خورده عقب نشستند. چند میلیون مردم با فستیوالهای شادی در قرفراندوم و همه پرسی شرکت کردند و به استقلال و جدایی از عراق رای دادند.

در شهرهای کردستان ایران سیاست ارعاب را و میلیتاریزم و لشکر کشی را اجرا کردند. اما مردم مبارز شهرهای کردستان ایران به تهدیدهای نظامی و سیاست های نیروهای مزدور و لشکر کشی  ارتش و سپاه پاسداران وقعی ننهادند، و صف اعتراض و آمدن بخیابان ها را انتخاب کردند.

مردم شهرهای بانه ، سنندج، مریوان و… در این مدت نمایشهای اعتراضی در دفاع از کولبرن را در خیابانها به نمایش گذاشتند. مردم کردستان ایران جمهوری اسلای را نمیخواهند، از این نظام استبداد سیاسی و فاشیستی متنفرند.

شهرهای کردستان در ایران در چند سال گذشته کانون اعتراضات توده ای پرشور شوقی بوده که با مطالبات انسانی و سوسیالیستی در هم آمیخته است، سه شنبه های بدون خودرو، پیکت و گلگشت های مشترک زنان و مردان و دفاع از دوچرخه سواری زنان در ملاعام، اعتراضات توده ای در مریوان برای حق برخورداری از جاده های امن با ایمنی بالا، دفاع و حمایت از کولبران و اعتراضات مردم در شهرهای بانه و مریوان و سنندج، کرمانشاه و بوکان و سقز، در محکومیت کشتن کولبران و حمایت از خواستهای کولبران با شعار شلیک نیروهای نظامی به کولبران محکوم است، ده ها پیکت اعتراضی بمناسبت روز جهانی کارگر و تجمعات چند هزار نفری و مارش روز کارگر، مراسم و میتینگ های پُر شور در روز جهانی زن و پیشروی های محسوس جنبش برای رهایی زن در شهرهای کردستان، دفاع از محیط زیست و حیات حیوانات، فعالیتهای موثر علیه اعدام، تاترهای خیابانی و ده ها ابتکار انسانی، حاصل حضور گرایش سوسیالیستی چپ و کمونیسم کارگری در کردستان ایران است. شهرها برای کمونیستها کانون اعتراضات مهم و موثر است، در این اعتراضات گرایش کمونیسم کارگری و تاثیر اجتماعتی این گرایش حضور دارد. برخلاف ادعاهای ناسیونالیستها که با هر اعتراض و تحرک توده ای میخواهند مُهر ناسیونالیستی و قوم گرایی را بر پیشانی اعتراضات بزنند، این چپ و کمونیسم در کردستان است که قابل لمس و در بیان خواستهای انسانی اعتراضات نمایندگی میشود.

برپایی جشن و شادی توسط هزاران نفر از مردم کردستان ایران در دفاع ار همه پرسی مردم کردستان ایران، اعتراض مستقیم و رو در رو با حکومت اسلامی است.

٤ مهر ١٣٩٦

٢٦ سپتامبر ٢٠١٧

 

ایسکرا  ۹۰۳

 

اینرا هم بخوانید

بزرگترین نیروی سیاسی مضحکه  “انتخابات” را شکست دادند

علیرغم تمدید چند ساعت “انتخابات”، و بی نتیجه ماندن فشار و تشویق های حکومتی مزدوران …