مردم مبارز کردستان به هر شکل ممکن برای توقف اعدام ادریس آلی اقدامات جمعی و موثر را انجام دهید!

مردم مبارز سردشت!

نهادهای مدنی، حقوق بشری و اجتماعی! دانشجویان!

بیدادادگاه ارومیه کولبر ۳۱ ساله به نام «ادریس آلی» را به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم کرده است. وبسایت هه نگاو اعلام کرد که حکم اعدام این کولبر اهل سردشت در استان آذربایجان غربی که پدر دو فرزند است، بر مبنای اعتراف اجباری و تحت فشار «اطلاعات سپاه پاسداران» صادر شده است. ادریس آلی نزدیک به سه ماه پیش توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در سردشت بازداشت و در نهایت به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شده است.

بنا بر این گزارش ادریس آلی در مدت بازداشت تاکنون از داشتن حق وکیل محروم بوده و منابع مطلع از تحت شکنجه بودن این کولبر جهت اخذ اعتراف اجباری در مدت بازداشت خبر داده‌اند.

کولبر نیوز هم با تایید این خبر اعلام کرد که در این پرونده علاوه بر ادریس آلی، ۸ کولبر دیگر از شهرهای سردشت، بوکان و سقز بازداشت شدند که ۵ نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند و سه متهم «همچنان در زندان هستند و حکم دقیق دو تن از آنان مشخص نیست.»

به قدمت حاکمیت ننگین حکومت جمهوری اسلامی در کردستان هزاران کولبر کشته و زخمی شده اند. کولبری شغل نیست. هزاران نفر از روی ناچاری برای تامین معیشت و زندگی کولبر میشوند. آنها هر روز در مرزهای کردستان شاهد کشته و زخمی شدن ده ها نفر از کسانی هستند که کولبر شده اند.

حکومت تبهکار اسلامی برای مقابله و امتیاز گیری از دولتهای اروپایی، کانادا، امریکا و اسرائیل تعدادی از دوتابعیتی ها و دیگر شهروندان ساکن ایران را به اتهام واهی و نخ نمای جاسوسی دستگیر کرده. حکومت اسلامی شناخته شده ترین رژیم حامی ترور مخالفین در سطح بین المللی، است. حکومت اسلامی برای آزادی کردن تروریستهایش که چندین نفر از مخالفین سیاسی را در حارج از مرزهای ایران ترور کرده اند، با سیاست گروگانگیری و اتهامات نخ نما و واهی “جاسوسی” تا کنون تعدادی از مزدوران تروریست از جمله؛ کاظم دارابی، اسداله اسدی، حمید نوری و… با معامله کثیف دیپلماسی آزاد کرده.

اتهام نخ نمای جاسوسی ادریس آلی کولبر ادامه سیاست گروگانگیری تبهکارانه است.

مردم مبارز کردستان! مردم مبارزسردشت!

فعالین جنبش نه به اعدام در داخل و کشورهای اروپایی، ‌کانادا، استرالیا و امریکا نگذارید ادریس الی اعدام شود. از هر طریق ممکن، در سطح سراسري کردستان و شهر سردشت با گردهمایی، بیانیه های جمعی، تحصن و… خواهان لغو مجازات اعدام ادریس الی شوید.

کارزار جهانی نه به اعدام و فعالین جنبش نه به اعدام از طریق نهادهای حقیقت یاب حقوق بشر خواهان رسیدگی به پرونده ادریس آلی و روشن شدن اتهامات تخ نمای جاسوسی برای اسرائیل این محکوم به اعدام، شوید.

نسان نودینیان

٧ تیر ١٤٠٣

٢٧ ژوئن ٢٠٢٤

اینرا هم بخوانید

اخبار نفت ۷:اعتصاب کارگران پروژه ای پیمانی نفت در بیش از صد شرکت نفت و گاز

امروز ششم تیرماه اعتصاب هزاران کارگر پروژه  ای نفت برای  پیگیری مطالباتشان وارد هفتمین روز …