مرگ بیش از ۵۰ نفر’ در جریان شورش در زندانی در برزیل

به گفته مقام های برزیلی دست کم ۵۲ نفر در جریان یک شورش زندانیان که شاهد نبرد پنج ساعته گروه های تبهکار رقیب بود کشته شده اند.

به گزارش ها رسانه های محلی اعضای یک گروه از یک بخش زندان آلتامیرا در ایالت پارا به بخش دیگری حمله کردند.

مقام ها در یک کنفرانس خبری گفتند که سر شانزده نفر از کشته ها بریده شده بود. سایر گزارش ها حاکیست که بخش از زندان به آتش کشیده شد که بسیاری را خفه کرد.

دو مامور زندان که گروگان گرفته شده بودند اکنون آزاد شده اند.به گفته مقام ها خشونت ها حدود ساعت ۰۷:۰۰ به وقت محلی (۱۰:۰۰ گرینویچ) شروع شد و حوالی ظهر پایان یافت.در ویدئویی که رسانه های برزیلی از حادثه زندان منتشر کرده اند فوران دود از حداقل یک ساختمان این مجتمع را نشان می دهد، و در یک کلیپ دیگر ظاهرا زندانیان درحال راه رفتن روی بام ساختمان ها دیده می شوند.

زندان محل حادثه در آلتامیرا برای نگهداری ۲۰۰ نفر گنجایش دارد اما خبرگزاری “جی ۱” برزیل گزارش داد که ۳۱۱ نفر در آن نگهداری می شدند.

خشونت در زندان های برزیل غیرمعمول نیست. این کشور با ۷۰۰ هزار زندانی دارای سومین جمعیت بزرگ زندانیان دنیاست و ازدیاد جمعیت در زندان ها یک مشکل گسترده است.

درگیری میان گروه های تبهکار و شورش هم از پدیده های رایج در زندان های این کشور است.در ماه مه ۴۰ نفر ظرف یک روز در چهار زندان مختلف در مانائوس واقع در ایالت آمازوناس کشته شدند و یک روز قبل از آن ۱۵ زندانی در نبردی در همان ناحیه کشته شده بودند.ژایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل با گرایش راست افراطی قول داده است کنترل بیشتری بر زندان ها اعمال کند و زندان های بیشتری بسازد. اما این اقدام آسان نیست چون زندان ها در سطح ایالتی مدیریت می شوند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …