مسئول حقوق بشر دولت آلمان خواستار آزادی سه معترض به حجاب شد

دفاع مسئول حقوق بشر دولت آلمان از کنشگران حقوق زنان در ایران

بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان به احکام حبس طولانی برای سه فعال حقوق زنان در ایران اعتراض کرد. ایران سه معترض به حجاب اجباری را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده بود. کوفلر خواستار آزادی آن‌ها شده است.

ربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی نسبت به احکام پیش‌بینی شده برای سه کنشگر حقوق زنان در ایران واکنش نشان داده است.در بیانیه یاد شده احکام حبس سه فعال جنبش زنان، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز محکوم شده است. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی این سه نفر را به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز در اعتراض به حجاب اجباری بدون روسری در مترو بین زنان گل توزیع می‌کردند. دادگاه انقلاب اسلامی اتهام آن‌ها را “تشویش اذهان عمومی و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” اعلام کرده است.

بیانیه وزارت امور خارجه آلمان

بربل کوفلر، مسئول سیاست‌های ناظر بر حقوق بشر و کمک‌های نوع‌دوستانه در وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۱ مرداد (۱۲ اوت) بیانیه‌ای در محکومیت احکام حبس برای این سه کنشگر حقوق زنان منتشر کرده است.بربل کوفلر در این بیانیه از جمله نوشته است: «صدور احکام حبس طولانی برای سه فعال حقوق زنان، مژگان کشاورز، یاسمن آریانی و منیره عربشاهی باعث تاسف عمیق من شده است.»رادیوآلمان

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …