مصدومیت‌های زلزله هجدک کرمان همه حوادث ناشی از فرار هستند. 55 مصدوم

 

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از فراهم کردن اسکان اضطراری 720 زلزله زده در منطقه هجدک کرمان خبر داد.

 در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به زلزله‌های مکرر در هجدک کرمان از روز گذشته تا صبح امروز گفت: 53 نفر از کرمان، راور، رفسنجان و چترود در قالب 10 تیم توسط ١٠ دستگاه خودروی عملیاتی ٣٤ روستا در منطقه زلزله‌زده هجدک را مورد ارزیابی قرار دادند.

او ادامه داد: برای ٤٥٠ نفر اسکان اضطراری فراهم شده و در ٧ روستای حورجند، گزک، گورکانی، هجدک، دیدی، گروک و هفتادمیش اقلام امدادی شامل 144 دستگاه چادر، ١٩٠ کیلوگرم نایلون توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تعداد 188 پس‌لرزه که بزرگترین ٦.١ ریشتر در این منطقه بوقوع پیوسته همچنین 11 پس لرزه بیش از 4 ریشتر بوده است.

مصدومیت 55 نفر بر اثر زلزله در هجدک

سخنگوی اورژانس کشور نیز از افزایش مصدومان زلزله هجدک به 55 نفر خبر داد..

مجتبی خالدی درباره مصدومان زلزله هجدک در کرمان گفت: شمار مشدومان زلزله شب گذشته کرمان به 55 نفر رسید.

او ادامه داد: یک مصدوم در شهرستان راور – بخش هجدک به بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب  منتقل و پس از  درمان  ترخیص شد.

او ادامه داد: 54 نفر مصدوم نیز به کرمان منتقل شدند که 30 نفر درمان و سپس ترخیص شده و 14 مصدوم بستری شدن

————–

فارس: محمد صابری  رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت:مصدومیت‌های زلزله هجدک کرمان همه حوادث ناشی از فرار هستند/ مراجعه 58 شهروند کرمانی به مراکز درمانی. مصدومیت‌های دو روز گذشته در کرمان به‌دلیل فرار و‌ ترس از زلزله رخ داده و هیچ‌کدام به تخریب ناشی از زلزله مربوط نیست.

 در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری بامداد امروز در هجدک راور که در کرمان نیز احساس شد،  58 نفر از شهروندان کرمانی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه زلزله در منطقه هجدک مصدومی نداشته است و این تعداد نیز در حین فرار از زلزله دچار آسیب شده‌اند، بیان داشت: تمام مصدومیت‌های دو روز گذشته زلزله کرمان ناشی از ترس و حین فرار رخ داده است.

صابری عنوان کرد: زمان زلزله این فرصت را نمی‌دهد که بخواهیم‌ از منزل خارج شویم، پس بهتر است که شهروندان در واحد مسکونی خود نقطه امنی را برای پناه از زلزله در نظر بگیرند و آرامش خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندان کرمانی شب گذشته را در چادر و یا خودروی شخصی خود سپری کردند، تصریح کرد: شهروندان دقت داشته باشند که چادرها را در مناطق امن برپا کنند و زیر درختان، تیر چراغ برق نباشد و برای گرمایش هم از وسایل برقی و یا بخاری خودرو استفاده کنند تا مشکلات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن را شاهد نباشیم.

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …