معاون سازمان ملل در امور بشردوستانه: بیش از یک میلیون نفر در رفح «به مرگ خیره شده‌اند»

یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داده است که حمله اسرائیل به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، ممکن است به «قتل عام» بینجامد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس بخش امدادرسانی این سازمان گفت که مردم در رفح مانند بقیه جمعیت غزه قربانی تهاجمی هستند که «از نظر شدت، بی‌رحمی و گستردگی بی‌مانند است.»

او گفت که عواقب تهاجم به رفح «فاجعه بار» خواهد بود. گریفیث در بیانیه‌ای نامعمول و تند گفت که رفح با بیش از یک میلیون نفر آواره، «مملو» از مردمی است که «به مرگ خیره شده‌اند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید به ارتش برای در هم شکستن حماس در رفح آماده‌باش داده است. او اخیرا با وجود هشدار فزاینده متحدان غربی درباره حمله به این شهر، بار دیگر بر اجرای طرح تهاجم به رفح تاکید کرد و گفت اسرائیل بر روی طرح خروج امن غیرنظامیان کار خواهد کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل اما می‌گوید «مکان امنی وجود ندارد که مردم به آنجا بروند».هماهنگ کننده امدادرسانی سازمان ملل گفت تاکید کرد که مردم به سختی به غذا یا دارو دسترسی دارند.

در همین حال، یکی از سخنگویان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به بی‌بی‌سی گفت که سازمان ملل از اسرائیل هیچ طرحی برای خروج غیرنظامیان از رفح دریافت نکرده است و «در هیچ شکلی از خروج اجباری شرکت نخواهد کرد.»حدود یک و نیم میلیون از مناطق مختلف غزه به جنوب این باریکه در شهر رفح پناه برده‌اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …