معترضان در جنوب سوریه خواستار سرنگونی رژیم اسد شدند

معترضان در جنوب سوریه خواستار سرنگونی رژیم اسد شدند.تظاهرات ضد‌حکومتی در جنوب سوریه از هفته گذشته و به‌دنبال مصوبه دولت برای حذف یارانه‌های سوخت و وخامت اوضاع معیشتی در مناطق تحت کنترل رژیم اسد آغاز و تاکنون به 11 شهر، شهرک و روستای استان سویدا گسترش یافته است

همزمان با گسترش اعتراضات علیه اقدامات اقتصادی جدید دولت سوریه، صدها نفر در نزدیک به 12 شهرک و روستا در استان سویدا در جنوب سوریه، شعارهایی علیه دولت سوریه سر دادند و خواستار سرنگونی رژیم بشار اسد شدند.

به گزارش «رویترز»، به نقل از «سویدا 24»، یک گروه فعال که از اعتراضات مردمی گزارش می‌دهد، این یک تظاهرات بزرگ و به‌طور هماهنگ در استان سویدا است.

استان سویدا که بیشتر محل زندگی دروزیان سوریه و در طول جنگ داخلی تحت کنترل دولت باقی مانده است، تا حد زیادی از ناآرامی‌هایی دیگر بخش‌های سوریه در امان مانده بود و انتقاد آشکار از رژیم اسد، در این مناطق تحت کنترل دولت بسیار نادر بوده است.

تظاهرات ضد‌حکومتی در جنوب سوریه از هفته گذشته پس از تصمیم دولت به حذف یارانه‌های سوخت و به دلیل افزایش قیمت بنزین، آغاز شد.دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که این تظاهرات در هفته گذشته گسترش یافته و اکنون 11 شهر، شهرک و روستای استان سویدا در آن شرکت دارند.به گفته این دیدبان، در چندین منطقه، موسسات عمومی به طور کامل تعطیل شدند.از العربیه

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …