معترضان کرد دفاتر احزاب سیاسی اقلیم کردستان عراق را به آتش کشیدند

رادیو آمریکا:گروهی از معترضان کرد عراقی روز دوشنبه، در اعتراض به سال‌ها ریاضت اقتصادی و تعویق در پرداخت حقوق‌های کارکنان بخش عمومی، دفاتر احزاب سیاسی نزدیک شهر سلیمانیه را به آتش کشیده و خواستار کناره گیری دولت محلی اقلیم خودمختار کردستان شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از به آتش کشیده شدن یک ساختمان متعلق به حزب دموکراتیک کردستان حکایت دارند و یکی از سخنگویان حزب اتحادیه میهنی کردستان، که با حزب دموکراتیک ائتلافی را در دولت تشکیل داده، به رویترز گفته است دفتر این حزب در آن ساختمان نیز توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

به گزارش رویترز به نقل از رسانه‌های محلی، معترضان دفاتر دو حزب دیگر را نیز به آتش کشیده‌اند. تایید این ادعا بطور مستقل توسط رویترز و همچنین صدای آمریکا تا لحظه ارسال خبر امکان پذیر نیست؛ هر چند تلویزیون دولتی عراق از آتش زدن چند دفتر احزاب سیاسی در منطقه خبر داده، بدون آن که به نام حزب خاصی اشاره کند.

تنش در اقلیم کردستان از آغاز تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه دولت مرکزی عراقدر واکنش به همه پرسی استقلال ۲۵ سپتامبر اقلیم کردستان (سوم مهر ماه) بالا گرفت؛ همه پرسی که اکثریت رأی دهندگان به آن رأی موافق دادند، اما با واکنش تند بغداد، و برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه و ایران روبرو شد.

ایالات متحده پیشتر به مقامات اقلیم کردستان درباره همه پرسی هشدار داده بود، اما پس از برگزاری آن، ضمن تاکید بر وحدت و یکپارچگی عراق، اعلام کرد به رغم رابطه خوبی که با کردها دارد، جانب هیچ طرفی را در مناقشه داخلی دولت مرکزی و اقلیم کردستان نخواهد گرفت.

اینرا هم بخوانید

ارتش اسرائیل: بیش از ۱۰۰ هدف در سراسر غزه در روز گذشته مورد حمله قرار گرفتند

ارتش اسرائیل اعلام کرد در طول روز گذشته ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) بیش از ۱۰۰ هدف …