اعتراض به آلودگی هوا با هشتگ مازوت نسوزون

رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛من دچار خفقانم!/ اعتراض مردم به آلودگی هوا با هشتگ مازوت نسوزون

موضوع تشدید آلودگی هوی تهران در زمستان اگرچه موضوع جدیدی نیست، اما موضوع استفاده از نفت مازوت به عنوان سوخت در برخی از واحدهای صنعتی اطراف تهران موضوع جدیدی است که با اعتراض مردم همراه شده؛ رویداد‌۲۴ در این گزارش ضمن بررسی مساله آلودگی هوای تهران، واکنش مردم نسبت به سوخت مازوت را مورد واکاوی قرار داده است.


واکنش مردم در فضای مجازی: ریه‌های ایرانیان انبار‌های جدید ذخیره مازوت!

به گزارش رویداد ۲۴ خبر سوزاندن مازوت به عنوان منبع آلودگی هوای تهران این سوال را ایجاد می‌کند که اگر تا کنون استفاده از سوخت مازوت تا این حد در آلودگی هوای تهران موثر بوده است گرفتن عوارض طرح ترافیک از شهروندان تهرانی به بهانه کاستن از بار ترافیک برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران به چه دلیل بوده است؟

به هر حال با مطرح شدن استفاده از سوخت مازوت به عنوان متهم ردیف اول آلودگی هوای پایتخت در روز‌های اخیر مردم نیز ساکت نمانده و در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و هشتگی با عنوان مازوت نسوزانید را راه‌اندازی کردند.یکی از کاربران توییتر دراینباره می‌نویسد: «یعنی همه این سال‌ها که طرح زوج و فرد می‌ذاشتی، طرح ترافیک را بزرگ‌تر می‌کردی، کار مردم را تعطیل می‌کردی و از مردم می‌خواستی که بیرون نیایند می‌دانستی که خودت داری مازوت می‌سوزانی؟»

کاربر دیگری هم می‌نویسد: «هر ماه یک هشتگ چه بکنید، چه نکنید! الان واقعا آقایان در حال مدیتریت هستند؟ پس چرا همه چیز را مردم باید یادآوری کنند؟ هنوز هشتگ واکسن بخرید تمام نشده که باید بگوییم مازوت نسوزانید»

یکی از کاربران توییتر نیز به طنز می‌نویسد: «شورای شهر تهران در یک طرح دو فوریتی برای حل مشکل آلودگی هوای تهران نام یک خیابان را به مازوت تغییر داد.»

یکی دیگر از کاربران توییتر هم می‌نویسد: «تهران در حال خفه شدن است. آلودگی هوا به سطح وحشتناکی رسیده و داخل آپارتمان‌های دربسته هم چشم‌ها می‌سوزد. این فرایند کشتار دسته جمعی را متوقف کنید و مازوت نسوزانید.

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …