موج تازه انقلاب زن زندگی آغاز شد.اعتصاب عمومی سراسر کردستان را فرا گرفت

از بامداد صبح ٢٥ شهریور موج اعتصابی قدرتمند سراسر کردستان و برخی شهرهای دیگر را فراگرفت. کسبه و بازاریان حداقل ١۵ شهر سقز، سنندج،‌ مهاباد، پیرانشهر، بانه، کامیاران، مریوان، بوکان، دیواندره، اشنویه، ابلام، دهگلان، کرمانشاه، ارومیه و میاندوآب دست به اعتصاب زدند و در ابعاد بی سابقه ای مورد حمایت مردم قرار گرفتند. این اعتصاب جواب قاطع مردم به حکومت اسلامی بود که با دستگیری ها و احضارها و تهدیدهای گسترده تلاش کرد جلو اعتصاب را بگیرد. این اعتصاب که به فراخوان تعدادی از احزاب و سازمان‌های اپوزیسیون از جمله حزب کمونیست کارگری صورت گرفت، تودهنی بزرگی به سران حکومت اسلامی و شکست بزرگ دیگری برای آنها بود.

از عصر روز جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ مردم مبارز و انقلابی شهرهای کردستان مشعل سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی را با سردادن شعارهای، “مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور و زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی” در شهرهای، سقز، پیرانشهر، مهاباد، مریوان، سنندج، دهگلان، دیواندره، بوکان بانه، کامیاران، روانسر و اشنویه را بلند کردند. شعاردهی های شبانه و بوق ممتد اتومبیلها در خیابانها، بار دیگر شیپور رفتن به مصاف با قاتلان اسلامی را به صدا درآورد. این در حالی است که مزدوران حکومت اسلامی از چند روز مانده به ۲۵ شهریور با سنگربندی خیابانی، با گذاشتن مراکز ایست بازرسی بین شهرها، با گسیل نیروهای نظامی به شهرهای کردستان و قرق خیابانها و میادین شهرها بویژه شهر سقز توسط یگان ویژه و نوپو و موتورسواران تفنگ بدست و لباس شخصی های اجیر شده تمام تلاش خود را بکار انداختند تا مردم را مرعوب کنند و مانع اعتصاب و تحرک مردم شوند.

مزدوران حکومت اوایل بامداد امروز ۲۵ شهریور، امجد امینی پدر مهسا را به مجرد خارج شدن از خانه بازداشت کردند. جنایتکاران در هراس از واکنش تند و خشم مردم سقز او را آزاد کردند اما کل خانواده را در حبس خانگی نگه داشتند و اطراف منزل این خانواده و مسیرهای منتهی به آرامستان آیچی را نظامی کردند. حتی دریچه سد چراغ ویس را باز کردند که با افزایش آب رودخانه مردم نتوانند از مسیرهای فرعی نیز خود را به آرامستان آیچی برسانند.

در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر نیز زنان و جوانان انقلابی از چند هفته مانده به سالگرد انقلاب، در و دیوار شهرها را از شعار پر کردند و عصر روز جمعه مردم و جوانان انقلابی با شعاردهی های شبانه به استقبال سالگرد انقلاب رفتند. بیانیه‌های متعدد و پرشور دانشجویان، زنان، کارگران و بازنشستگان، نویسندگان و خانواده های دادخواه نیز عرصه دیگری از تحرک فعالین انقلاب و فضای پر تحرک و انقلابی در سراسر کشور را نشان میداد.

امروز ۲۵ شهریور روز درخشانی دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند مردم ایران رقم خورد. سران جنایتکار حکومت باید بدانند، علیرغم تمامی تدابیر امنیتی، دستگیری و بازداشت، کنترل و بازرسی و اذیت و آزار خانواده های جانباخته و میلیتاریزه کردن شهرهای کردستان، موج دوم انقلاب از سنندج تا تهران و از زاهدان تا آذربایجان، برای به زیر کشیدن قاتلان اسلامی سربلند کرده است.

حاکمان اسلامی و نیروهای سرکوبگر آن رعشه سرنگونی را بر پیکر منحوس و فرتوت خود بخوبی احساس کرده اند. این مصاف بین مردم و رژیم، در اشکال و قامتی متحد، همبسته و سازمانیافته و با قدرت هرچه تمام تر تا سرنگونی این حکومت درمانده و زخم خورده به راه خود ادامه خواهد داد.

یاد ژینا و همه جانباختگان گرامی باد
زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی
سرنگون باد حکومت جهل و جنایت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …