بایدن می‌گوید انتظار دارد ایران «به زودی» به اسرائیل حمله کند.خبرهای مرتبط

*بی بی سی:بایدن می‌گوید انتظار دارد ایران «به زودی» به اسرائیل حمله کند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت تصور می‌کند ایران «به زودی و نه چندان دیرتر» به اسرائیل حمله کند.بایدن گفت پیامش به ایران این است: «نکنید!»او گفت: «ما به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم و به اسرائیل کمک می‌کنیم. و ایران موفق نخواهد شد.»

*اعزام نیرو و تجهیزات آمریکایی به خاورمیانه. موشک پرانی حزب الله و واکنش اسرائیل

*شبکه خبری سی‌ان‌ان و خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی، که هویتش ذکر نشده، گزارش کرده‌اند که پنتاگون برای «تقویت بازدارندگی در منطقه و افزایش توان محافظت از نیروهای آمریکایی، قوای کمکی بیشتری به منطقه اعزام می‌کند.»

صفحه وزارت خارجه اسرائیل در شبکه ایکس خبر از انهدام موشک های شلیک شده توسط حزب الله داده و نوشته پس از شلیک راکت‌ها سیستم پدافند «گنبد آهنین» راکت ها و موشک های شلیک شده را رهگیری و منفجر کرده است تعدادی از راکت‌ها نیز به اسرائیل نرسیده و در لبنان سقوط کرده اند. حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حمله را تائید کرده است

  • بی بی سی: شب جمعه ده‌ها راکت از جنوب لبنان به شمال اسرائیل پرتاب شد، اما گزارشی از آسیب به افراد یا تاسیسات منتشر نشده است.
  • حزب‌الله لبنان مسئولیت پرتاب این راکت‌ها را پذیرفته است. حزب‌الله گفته توپخانه ارتش اسرائیل هدف این حمله بوده است.
  • پس از شلیک راکت‌ها سیستم پدافند اسرائیل، موسوم به «گنبد آهنین» فعال شد و شماری از راکت‌ها را رهگیری و نابود کرد.
  • خبرنگار تایمز اسرائیل گفته باقی راکت‌ها به اسرائیل نرسیده و در لبنان سقوط کردند و شماری هم در اسرائیل به مناطق بایر اصابت کردند
  • رایو آمریکا،کاخ سفید: خطر حمله قریب الوقوع حکومت ایران به اسرائیل «واقعی و موثق» است
  • کاخ سفید روز جمعه، ۲۴ فروردین، با «واقعی و موثق» خواندن خطر حمله قریب الوقوع جمهوری اسلامی به اسرائیل، بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از اسرائیل و نیز محافظت از شهروندان و منافع آمریکا تاکید کرد.
  • جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری تلفنی افزود که ایالات متحده با توجه به تهدیدهای جمهوری اسلامی وضعیت نیروهای خود در منطقه را ارزیابی می‌کند و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

او درباره وضعیت تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفت: «ما مطمئناً به تهدیدهای علنی مقامات ایران در مورد حمله به اسرائیل توجه داریم و آنها را تهدیدی بسیار موثق از سوی ایران می‌دانیم. ما با همتایان اسرائیلی خود ارتباط مداوم داریم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها می‌توانند در برابر این نوع حملات از خود دفاع کنند.»

کربی ادامه داد: «ما وضعیت را به دقت زیر نظر داریم، تیم امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، هر روز چندین نوبت تازه‌ترین‌ وضعیت را در خاورمیانه به اطلاع او می‌رساند.» به گفته جان کربی، بایدن به تیم امنیت ملی خود تاکید کرده که حفاظت از امنیت اسرائیل برای او بسیار جدی است.

او گفت که آمریکا همزمان با رصد دقیق تهدیدات جمهوری اسلامی، از محافظت از جان شهروندان و منافع خود در منطقه نیز غافل نیست و کاملا آماده است. کربی با این حال تاکید کرد که نوک پیکان تهدیدهای ایران متوجه اسرائیل است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …