مژگان کشاورز، مأموران در زندان برای گرفتن عکس، مجبورم کردند کاملا لخت شوم

مژگان کشاورز، کنشگر حقوق زنان، اعلام کرده است که مأموران حکومتی در زندان در دوران بازداشت او را مجبور کرده‌اند برای گرفتن عکس، کاملا برهنه شود و با «پای باز» جلوی آن‌ها «بشین و پاشو» کند.
حساب کاربری «Me_too_movement_iran» در یک رشته توئیت روایت خانم کشاورز از دوران بازداشتش در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است.
وی گفته است که پس از بازداشت و انتقال به زندان قرچک، مأموران زندان در «اتاق دوربین» به او گفته‌اند برای گرفتن عکس از تمام بدنش باید لخت شود.

او گفته وقتی علت این کار را جویا شده است، مأموران پاسخ داده‌اند: «به خاطر اینکه اگر از اینجا خارج شدی نگی من را شکنجه کردند.»
خانم کشاورز در ادامه گفته است: «خجالت می‌کشیدم، دستانم را در جلوی اندام ….ام می گذاشتم و مأمور خانم فریاد می‌زد رو به من بایست و دستات را بردار.»
مأموران برای اطمینان از این که « موبایل کوچک در واژن» پنهان نکرده باشد مجبورش کرده‌اند که با «پای باز»، «بشین پاشو» کند.

مژگان کشاورز، از معترضان به حجاب اجباری، پس از پخش کردن گل میان زنان در مترو در روز جهانی زن در سال ۱۳۹۷ در حالی که حجاب اجباری نداشت، بازداشت و حکم ۱۲ سال و ۷ ماه دریافت کرد.

شماری از زندانیان سیاسی و مدنی بارها درباره رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی با زندانیان به‌ویژه زندان قرچک هشدار داده‌اند.

https://twitter.com/me_too_iran/status/1662547803497701381/photo/1

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …