میانمار،۶۰ کشته درحملات پلیس به اعتراضات مردم

مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش میانمار، روز جشن نیروهای مسلح در حالی که وعده داد از “دموکراسی” حفاظت کند، به معترضان هشدار داد از برگزاری تظاهرات خیابانی خودداری کنند. همزمان براساس گزارش های دریافتی در میانمار دست‌کم ۶۰ نفر که در اعتراضات علیه کودتای نظامی دراین کشور شرکت کرده بودند، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

در شهر اصلی یانگون، رسانه های محلی گفته اند نیروهای امنیتی به سمت جمعیتی که در بیرون از ایستگاه پلیس دست به اعتراض زده بودند، تیراندازی کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی ابری از دود و گاز اشک آور را در خیابان ها نشان می دهد. گزارشها حاکی از صحنه های مشابه در شهرهای دیگر است.

مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش میانمار در نطقی تلویزیونی به معترضان در خصوص خطر اصابت گلوله هشدار داده است.

معترضان در حالی فراخوان‌هایی برای یک تظاهرات بزرگ منتشر کرده بودند که پیشتر نظامیان هشدار داده بودند که هر تجمعی با قوه قهریه مواجه خواهد شد.

از زمان کودتا نظامی یکم فوریه در این کشور، بیش از ۳۲۰ نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

فرمانده کل ارتش میانمار همچنین در این سخنرانی که به مناسبت روز نیروهای مسلح به طور زنده پخش می‌شد بار دیگر وعده داد که انتخاباتی تازه در این کشور برگزار خواهد کرد. او اما زمان دقیقی برای برگزاری انتخابات آینده اعلام نکرد.ارتش پس از به دست گرفتن قدرت در این کشور کشور وعده داد که به مدت یک سال قدرت را در دست بگیرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

بلینکن: حمایت آمریکا از عملیات اسرائیل در رفح مشروط است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جریان سفر خود به بندر اشدود …