میزان غلظت گرد وغبار در اهواز به رکورد ۶۰ برابر حد مجاز رسید

دویچه وله فارسی

اهواز را گرد و غبار پوشانده است و هیچ یک از مسئولان مسئولیت این وضعیت را به عهده نمی‌گیرد. بسیارند افرادی که به دعا برای باریدن باران در این شهر متوسل شده‌اند تا شاید راه نجاتی باشد در مقابل این گرد‌و‌غبار ویران کننده.

بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. ستاد مدیریت بحران روز دو‌شنبه (۲۳ بهمن / ۱۲ فوریه) مدارس و مراکز آموزش عالی ۲۷ شهرستان خوزستان را از روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد و معاون استاندار خوزستان نیز بر لزوم آمادگی در برابر قطع شدن برق ناشی از پدیده گرد و خاک تاکید کرد.

شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، در خصوص میزان آلاینده‌های گرد‌ و‌غبار در شهر اهواز  گفت که با توجه به این‌که “میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز ۶۰ برابر حد مجاز است”.

برمبنای گفته‌های مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان وضعیت شهرهای دیگر استان خوزستان نیز با اندک تفاوت‌هایی شبیه وضعیت شهر اهواز است.

عسکری در ادامه گفت که میزان غلظت ریزگردها در سوسنگرد به بیش از ۱۵ برابر حد مجاز رسیده است. این میزان در ماهشهر بیش از ۱۴ برابر حد مجاز، در حمیدیه بیش از ۳۲ برابر حد مجاز، در امیدیه و آبادان  بیش از ۱۰ برابر حد مجاز و در دزفول بیش از ۱۲ برابر حد مجاز است.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …