میم مثل مادر؛ مثل تمام مادران ایران- خاطره محرم نژاداصل

خاطره محرم نژاداصل
اینجا ایران است کم لطفی نباید کرد بگذارید حق مطلب را کامل و بدون هیچ کم و کاستی ادا کنم اینجا جمهوری اسلامی ایران است. سردمداران این نظام جانی و جنایت¬کار از همان ابتدای انقلاب، چه ظلم و ستم-هایی در حق زنان این سرزمین روا داشتند. معنای شکاف جنسیتی در ایران را زمانی با عمق جان درک کردم که اکثر خانواده¬ها به جای دختر، ترجیح می-دادند فرزند پسر داشته باشند. حجاب اجباری دقیقاً مانند یک پتک، زمانی بر سر یک دختر کوبیده می¬شود که او اصلاً تصور درستی از دلیل این پوشش ندارد. پوشش یک انسان از بدیهی¬ترین نیازهای او است. حاکمان این نظام با پایمال کردن حقوق زن، صدای حق-خواهی او را در گلو خفه کرده¬اند.
آه چه غم¬انگیز است دختر باشی در ایران باشی روزی صاحب فرزند شوی باید به حالت خون گریست که نمی‌دانی چه عاقبت شومی در انتظار فرزندانت است ای کاش در ایران هیچ نوزادی با این شرایط به دنیا نیاید.
دختر بودن در ایران خیلی غم‌انگیز است با کلی طعنه و کنایه پا به این دنیا می‌گذاری با دنیایی از کمبود و عقده و تعرض به جسم و روحت دوران کودکی را سپری می‌کنی تازه ابتدای راه است آن زمانی که درک می¬کنی چقدر فرق بین حقوق زن و مرد در این جامعه حاکم است. قانون اساسی حاکمان اسلامی در ایران، کوچکترین حقی را برای زن به رسمیت نشناخته است و زن در قانون اساسی و تبلیغات اسلامی و از نظر آیت-الله¬ها یک ابزار جنسی و یک برده کامل است.در حالی بزرگ و بزرگ‌تر می¬شوی که اختیار و آزادی¬های بسیاری را از تو سلب کرده¬اند همان حقوقی که حق مسلم تو بوده است. صدای تعدادی از هم¬جنس¬های خودت را می¬شنوی که با کودک همسری عاقبت به خیر شده¬اند تعدادی از آنها را می¬شناسم که از ترس آبرو، سخنی از تجاوز به جسم¬شان را به زبان نیاورده¬اند چه تابوهای ساختگی را در مغز ما خوراندند. دیگر به طور کل فراموشمان شد که در درجه¬ی اول یک انسانیم نه یک برده در عصر حجر.
حاکمان ایران خون تمام فرزندانمان را در شیشه کرده¬اند زورشان به جان مردمی می¬رسد که هیچ پناهی از خود ندارند. دل آنها برای تنها چیزی که نمی¬سوزد جان فرزندان این مرز و بوم است. یگانه مادرم ایران؛ بیا حرف بزن بگو فرزندترا در کجای این وطن آواره کرده¬اند؟تعدادی از آنها جز کارگران معترضی هستند که چندین ماه هیچ حقوقی نگرفته‌اندتعدادی از آنها تعدیل نیرو شده‌اند و شغل خود را از دست داده-اندتعدادی درس خوانده¬اند و نمی‌توانند شغلی پیدا کنندتعدادی از آنها معتاد و کارتن¬خواب هستندتعدادی از آنها به خاطر فشار زیاد زندگی در بیمارستان¬های روانی بستری هستند و یا تعدادیخودکشی کرده‌اندتعدادی از آنها تمام تمرکز خود را روی اعتصاب‌ها و تجمع‌های خیابانی گذاشته‌اند و دیگری از هیچ چیز نمی‌ترسندتعدادی در زندان‌های ایران منتظر چوبه دار هستند ‌و تعدادی هم می‌دانند تا ابد باید در زندانبمانند.تعدادی مورد تجاوز و تعرض واقع شدند و تا ابد به این بی‌آبرویی محکومندتعدادی هم هستند که هیچ خبری از آنها نیست و کسی نمی‌داند چه اتفاق شومی برای آنها افتاده استو اما دسته آخر؛ تعدادی هم که سعادتمند و خوشبخت شده‌اند و قرعه شانس به نام آنها افتاده است در سینه قبرستان جا گرفته‌اند آنها برای همیشه رستگار شده‌اند.
میم مثل مادر؛ میم مثل مادر نگون بختی که فرزندش در ایران است.
فرزندت در کدام زندان استفرزندت در کدام بازداشتگاه است فرزندت در کدام شلوغی شرکت می‌کندفرزندت در کدام قبرستان است راستش را بگو نترس آیا از فرزندت خبری هست؟؟؟دختر باشی ایران باشی مادر شوی با هزار امید و آرزو صاحب فرزند شوی روزگارت تا ابد تباه است.

اینرا هم بخوانید

خطر جانی در مراکز درمانی! ناصر شیشه‌گر

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …