نامه سرگشاده فعالین حقوق زن در حمایت از اعتصاب کارگران هفت تپه و فولاد!

چهارده روز کارگران هفت تپه برای احقاق حقوق خود در خیابان بودند. از جمله برای دستمزدهایی که چهار ماه است پرداخت نشده است. عدم پرداخت چهار ماه دستمزد در ایران، یعنی گرسنگی مطلق! یعنی عدم پرداخت اجاره و بیخانمانی مطلق! یعنی نداشتن کیف و قلم و کتاب بچه مدرسه ایی. یعنی نداشتن داروی بیماران خانواده های کارگری. چهار ماه نداشتن دستمزد یعنی فقر، یعنی بیحقوقی!
این پلاکاردهایی که فرزندان کارگران در خیابانهای شهر شوش در دست داشتند، این شعار که ما گرسنه ایم، گرسنه! شعار نبود. فریاد بود. فریاد لشکر گرسنگان این مملکت که خالق ثروتند. گرسنگی بدترین نوع محرومیت است. معیشت هر انسانی منزلت اوست. حداقل کرامت هر آدمی، تامین معیشت اوست. اعتصاب هفت تپه فریاد از دست رفتن کرامت همه ما در این مملکت بود!

کرامت کارگران اما در حالی به گروگان گرفته شده، که مشتی دزد حرفه ایی، اختلاس گران میلیاردی اینجا حکومت میکنند. کارگران این مملکت در حالی گرسنه اند، که آیت الله ها، آقا زاده ها و خانم زاده های اینها صاحب ارقام نجومی ثروت بادآورده اند. با اجازه قانونی دولت جمهوری اسلامی بدون هیچگونه دردسری دلارهای دزدی، سکه های ضرب شده در خون و کرامت از دست رفته مردم و فرزندانشان را به خارج کشور برده در ویلاهای سربه فلک کشیده ادای پرنس ها و شیوخ دیکتاتوریهای نفتی را در می آورند. درست در حالیکه حکومت مستضعفان برای کارگران گارد ویژه سرکوب اعزام میکند. این حکومت، اعتصاب برحق کارگران را سرکوب و فعالین و رهبران کارگری را روانه زندانهای امنیتی میکند، به خاطر اینکه، نام جدید حفظ امنیت سرمایه داران، مفتخوران و اختلاس گران، سرکوب هفت تپه است!

ما فعالین حقوق زن سرکوب کارگران را قویا محکوم میکنیم. ما از اعتصاب و اعتراض کارگران هفت تپه و فولاد دفاع میکنیم. زنان در این اعتصاب نقش بسیار فعالی داشتند. ما مبارزه برحق کارگران را از مبارزه برای احقاق حقوق زن جدا نمیدانیم. خواهان آزادی فوری همه دستگیرشدگان در اعتصاب و تظاهرات هفت تپه هستیم.

( لطفن اسم خودتان را زیر این پست اعلام تا در لیست وارد کنم، به خاطر داشته باشید که منظور از فعالین حقوق زن، فقط زنان نیستند)

۱. مهرنوش موسوی
۲. صحرا بهار
۳. مینا اسکندری
۴. سهیلا روحانی
۵. چیا عزیزی
6. مهرداد امین وزیری
۷. فریبا آذرخش
۸. فریبا حسینی
۹. پروانه احمدی
۱۰. حسن آقایاری
۱۱. مریم افراسیابپور
۱۲. ثریا کریمی
۱۳. پروین اشرفی
۱۴. مینا نصر
۱۵. شیوا عاملی راد
۱۶. کوروش ناظری
۱۷. مهین کابلی
۱۸. میترا مرادی
۱۹. آیدا ابرو فراخ
۲۰ زمانه محمدی
۲۱. مرتضی ملک
۲۲. محمد محبی
۲۳. لیلا ارغوانی
۲۴. شیدا ارغوانی
۲۵. حوریه قره داغی
۲۶. لادن تهرانی
۲۷. علی قادری
۲۸. سهیل نیک بین
۲۹. زهره قرائی
۳۰. شایسته محمدیان
۳۱. شهلا جبارزاده
۳۲. آرمبن دشتی
۳۳. فاطمه صفا
۳۴. عادله رضائی
۳۵. ایران خاکباز
۳۶. مهرنوش معظمی
۳۷. فریدون گیلانی
۳۸. نادیا محمد زاده
۳۹. عطیه محمد زاه
۴۰ . آذر موسوی
۴۱. چیمن دارابی
۴۲. اسرین قادری
۴۳. فریده رضائی
۴۴. سلیمان بایزیدی
۴۵. کاوه طهماسبی

اینرا هم بخوانید

یاد اعظم قرایی عزیز همیشه با ما است!

متاسفانه ما اعظم عزیز را از دست دادیم، او انسانی والا، مبارز و خستگی ناپذیر …