نتانیاهو: ایران حملات تروریستی علیه اسرائیل انجام میدهد

در پی حملات مختلف هوایی به مواضع نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه و عراق و پرواز پهپادهای شناسایی در جنوب بیروت، بنیامین نتانیاهو بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل به دفاع از خود از هر راه ضروری ادامه می دهد.

بنیامین نتانیاهو در پیام توئیتری که دوشنبه ۴ شهریور منتشر کرد، نوشت: «رژیم ایران به هدف اجرای حملات تروریستی مرگبار علیه اسرائیل، در جبهه‌های وسیعی اقدام می‌کند. اسرائیل به دفاع از امنیت خود به هر راهی که ضروری باشد، ادامه می‌دهد.»

او در ادامه پیام خود جامعه بین‌الملی را به اقدام فوری برای متوقف کردن آنچه که «حملات توسط رژیم ایران» عنوان کرد، فرا‌ ‌خواند.روز دوشنبه همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا بر حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات تاکید کرد.

پنس نیز در پیامی در توئیتر با بیان اینکه گفت و گویی عالی با نخست وزیر اسرائیل داشته است، نوشت: «ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای پیش رو حمایت می کند.»

او اضافه کرد که دولت پرزیدنت ترامپ همواره در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

در روزهای گذشته سقوط پهپادهای اسرائیل در منطقه تحت کنترل حزب الله در بیروت و حملات هوایی پهپادها به مواضع شبه نظامیان شیعه عراق، که گفته می شود توسط اسرائیل صورت گرفت، خبرساز شد.

در پی چند حمله به انبار مهمات شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق، بنیامین نتانیاهو گفت که اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد در هیچ جا امنیت داشته باشد. او اضافه کرد که به نیروهای امنیتی اسرائیل برای از بین بردن تهدیدهای ایران آزادی عمل داده است.

او پس از حمله جنگنده های اسرائیل به مناطقی در سوریه نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پهپادهای مسلح را برای حمله به اسرائیلی ها آماده کرده بود، اما اسرائیل در عملیاتی پیشگیرانه مانع از اقدام آنها شد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

رادیو فردا به نقل از رویترز:خامنه‌ای «به مکان امن منتقل شد»

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از منابع خود خبر داد که علی خامنه‌ای، رهبر …