نتانیاهو و پوتین برای «هماهنگی‌های مهم امنیتی» با هم دیدار می‌کنند

رادیو فردا:نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۱۵ مهر در نشست دولت خود از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، «در آینده نزدیک» خبر داد که «برای ادامه هماهنگی‌های مهم امنیتی میان ارتش‌های دو کشور» است.

بنیامین نتانیاهو به موعد دقیق دیدار با رهبر روسیه اشاره نکرد اما به گزارش صفحه توئیتر نخست‌وزیر اسرائیل، وی افزود: «اسرائیل برای جلوگیری از استقرار نظامی رژیم ایران در سوریه و نیز پیشگیری از انتقال سلاح مرگبار به حزب‌الله لبنان، بی‌وقفه اقدام می‌کند».

این نخستین دیدار رهبران دو کشور بعد از تجهیز سوریه به سامانه دفاع اس-۳۰۰ روسیه است که می‌تواند ادامه حملات اسرائیل به «اهداف ایرانی» در سوریه را دشوار کند.

روسیه در حالی دو هفته پیش سامانه‌ یاد شده را به ارتش سوریه داد که اسرائیل از این امر شدیدا ناخشنود بود. وزیر دفاع روسیه تایید کرد که کشورش چند سال پیش انتقال این سامانه‌ها به سوریه را بنا به درخواست اسرائیل راکد گذاشته بود.

حمله هوایی اسرائیل در ۲۶ شهریور به یک پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان لاذقیه با نیت بمباران آنچه که اسرائیل «هدف‌های ایرانی» می‌نامد، به سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه و کشته شدن ۱۵ خدمه آن منجر شد

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …