نشست سه جانبه پوتین، رئیسی و اردوغان در تهران با موضوع سوریه و…

پوتین وارد تهران شد. هدف رسمی از این سفر گفت‌وگو دربارهٔ اوضاع سوریه عنوان شده است، گفت‌وگوها به تأثیرات جنگ اوکراین، به ویژه تأثیر آن بر صادرات غلات نیز بپردازد. وی با خامنه ای هم دیدار خواهد کرد.

روز سه شنبه ٢٨ تیر ماه اردوغان به ایران رفته تا در اجلاس سه‌ جانبه تهران که دستور کار اصلی سوریه است؛ شرکت کند. قرار است پویتن نیر به تهران برود. این اجلاس در چارچوب «روند آستانه» برگزار می‌شود که سه کشور مذاکرات از سال ۱۳۹۵ برای حل بحران سوریه شروع کردند و این هفتمین نشست سران سه کشور است.

هر سه کشور در سوریه نقش دارند. روسیه و ایران نقش مهمی در برقرار نگهداشتن دولت بشار اسد داشته‌اند و دارند و ترکیه هم نوار مرزی را به عمق سی کیلومتر در داخل خاک سوریه در اشغال دارد. اردوغان از یک عملیات نظامی قریب‌الوقوع در این منطقه خبر داده است و برخی این نشست را برای گرفتن چراغ سبز آن دانسته‌اند. اردوغان امروز با خامنه ای دیدار کرده است. گویا خامنه ای به وی گفته:”«حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعا به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریست‌ها خواهد بود. ما در مبارزه با تروریسم مطمئنا با شما همکاری می‌کنیم.”

پوتین و اردوغان دیدار دو جانبه‌ای هم خواهند داشتد و به گفته کرملین یکی از موضوع‌های اصلی گفتگو مسئله غلات اوکراین است که در انبارها مانده و به دلیل اینکه روسیه راه‌های بندری اوکراین را بسته است به کشورهای دیگر نمی‌رسد. از بی بی سی و رسانه های حکومتی ایران

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …