نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش فشارها و درخواست محکومیت جمهوری اسلامی

همزمان با برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا و سه کشور اروپایی درخواست «محکومیت» ایران را به این نهاد ناظر هسته‌ای سازمان ملل ارائه داده‌اند. پیشتر آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) در پیش‌نویس قطعنامه‌‎‌ای به آژانس ضمن محکوم کردن عدم همکاری یران با آژانس خواهان پاسخگویی این کشور درباره آثار مواد رادیواکتیو در پارچین، تورقوزآباد و مریوان شده بودند.

همزمان مقامات جمهوری اسلامی به تلاش و تقلا افتاده اند در مورد فعالیتهای هسته ای توضیحاتی ارائه بدهند. در همین رابطه غریب آبادی در گفتگو با تلویزیون حکومت گفته است: «کارشناسان می‌دانند این مسئله جای نگرانی ندارد» و ادامه داد «مثال می‌گویم حتی اگر در یکی دو جا هم که غیر هسته‌ای هم بود، ذرات اورانیوم مربوط به ۲۰ یا ۳۰ سال پیش پیدا شده، این مسائل حل و فصل شده است».

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت ، هم رافائل گروسی را متهم کرده که اراده جدی برای «قانع کننده» توصیف کردن پاسخ‌های ایران ندارد. او گفت این نهاد بین‌المللی «باید نفوذ سیاسی در داخل خود را متوقف کند.»

لازم به توضیح است رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی چند روز پیش گفته بود ایران با داشتن «مقادیر قابل ملاحظه اورانیوم غنی‌شده» تنها چند هفته فاصله دارد و تاکید کرد داشتن «مقادیر قابل ملاحظه اورانیوم غنی‌شده» با داشتن بمب هسته‌ای یکی نیست.

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد

*وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد. یحیی …