واکنش نصرالله به ممنوعیت حزب الله در آلمان

نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان اقدام آلمان در قراردادن این گروه در فهرست “گروه‌های تروریستی” را محکوم کرد.

وی در یک سخنرانی که عصر روز دوشنبه، ۴ مه از تلویزیون لبنان پخش شد گفت که “این تصمیم سیاسی آلمان نشانگر این است که این کشور تسلیم خواست آمریکاست و هدفش خوشنودی اسرائیل است.”

او گفت که با وجود اینکه حزب الله لبنان “هیچ تشکیلاتی در کشورهای اروپایی و در هیچ کشور دیگری ندارد” اما انتظار دارد که کشورهای دیگری از اتحادیه اروپا هم مانند آلمان عمل کنند.

“وقتی ما می‌گوییم که در آلمان و اروپا فعالیت نداریم، صد در صد در این مورد صادق هستیم.” و از دولت لبنان خواست که از حقوق شهروندانش در آلمان حمایت کند.

آلمان روز پنج‌شنبه، ۳۰ آوریل به جمع کشورهایی پیوست که جنبش حزب‌الله لبنان، از گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران را در فهرست سازمان‌های “تروریستی” قرار داد و فعالیت‌های اعضای این گروه را در خاک خود ممنوع کرد.

همزمان با اعلام این خبر، پلیس آلمان با هجوم به برخی خانه‌ها و مکان‌ها، شماری از افراد مشکوک به عضویت در حزب‌الله لبنان را بازداشت کرد.مقامات امنیتی آلمان می‌گوید که دستکم ۱۰۵۰ نفر در این کشور عضو جناح افراطی حزب‌الله لبنان هستند.

وی مقامات آلمان را به دلیل حمله به مساجد و مراکز اسلامی و بازداشت افراد مورد انتقاد قرار داد و گفت: “نیازی به این اعمال وحشیانه نبود.”بی بی سی

اینرا هم بخوانید

“غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر در بغداد به ضرب گلوله کشته شد

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که “غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر عراقی در …