نقش مردم و جوانان مبارز شهرهای کردستان در میدانهای قیام و انقلاب

تحرک بموقع مردم شهرهای کردستان در اعتراضات عمومی نشان داد که باید همگام و در کنار مردم سراسر کشور کار باندها و دسته جات حکومت مفلوک اسلامی را یکسره کرد.

مردم شهرهای کردستان همانند دوران سرنگونی بساط سلطنت پهلوی دست در دست مردم سراسر کشور ابراز وجود کردند.

کردستان در زمان سرنگونی سلطنت پهلوی و یورش حکومت اسلامی تازه بقدرت رسیده به دستاوردهای قیام مردم ایران، کانون تداوم انقلاب بود.

راه اندازی شوراهای مردمی، کارگری و محلات تجربه گرانبهایی در شهرهای کردستان است که میتوان با بهره گیری از امکانات ارتباطی و شبکه های اجتماعی سریعا شوراها را سازمان داد.

آنچه در روزهای اخیر در کرمانشاه، ایلام، لرستان، سنندج، بوکان و دیگر شهرهای کردستان بوقوع پیوست شکسته شدن  سد و فضای میلیتاریسم حکومت اسلامی بود. بتدریج شهرهای مریوان، سقز، مهاباد، دیواندره و .. به این حرکت عظیم انقلابی خواهند پیوست.

روز سه شنبه ۱۲ دی ماه خامنه ای بعنوان راس هرم نظام درمانده اسلامی در جمع تعدادی از خانواده های بسیج ”دفاع مقدس“ به ایراد سخنرانی پرداخت. او در سخنانش با چهره و روحیه ای برافروخته و درهم ریخته خشم و انزجار عمومی مردم علیه نظام را به پای ”دشمن خارجی” نوشت.

لاریجانی ها نیز هر یک بترتیب برای انحراف اذهان عمومی در پاسخ به نه عظیم مردم و در پاسخ به شعار ”نان، کار، آزادی“ همان خزعبلات خامنه ای را تکرار کردند. اظهارات تاکنونی مقامات ریز و درشت و دسته جات حکومت اسلامی هیچ پیامی جز افلاس و درماندگی در مقابل سیل خروشان انقلاب مردم را نداشته است.

احزاب و جریانات ناسیونالیست و قومی اینبار دچار شکه شدند. آنان افق و سیاستشان قیام و انقلاب توده های مردم علیه وضع موجود نبوده است بلکه دوختن چشم امید به سیاست نظامی آمریکا و دول غربی برای رسیدن به موقعیتی حقیر بوده است. افق این نیروها تقویت جناحی ذلیل و مفلوک در حکومت در مقابل جناح دیگر آن به هنگام مضحکه های انتخاباتی بود.

جریانات و نیروهای ناسیونالیست و قومی کرد بعد از شکستی که جنبش آنان در کردستان عراق متحمل شد، این بار نتوانستند به نیروی بازدارنده حرکت اعتراضی و انقلابی مردم تبدیل شوند.

مردم شهرهای کردستان عراق نیز برای خلاصی از شر حکومت مرکزی و احزاب قومی اسلامی حاکم بر کردستان عراق که در ۲۷ سال اخیر زندگی آنان را به تباهی کشانیده اند، میتوانند و باید قاطعانه از قیام و انقلاب مردم علیه حکومت اسلامی حمایت کنند.

بدون شک با بزیر کشیده شدن انقلابی حکومت و باندهای تروریستی اسلامی و قطع شدن حمایتهای مالی رژیم اسلامی از حماس، حزب الله و دیگر دولتهای مرتجع منطقه، نه تنها مردم ایران بلکه مردم رنجدیده عراق، کردستان عراق و مردم کل منطقه نیز از زیر فشار احزاب اسلامی و قومی حاکم و همپیمان خلاص خواهند شد.

۱۳ دی ۹۶

۳ ژانویه ۲۰۱۸

 

 

اینرا هم بخوانید

احضار ۱۰۰ نفر از فعالین مدیای اجتماعی – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …