نماینده مجلس:در سهمیه آب آبادان از طرح غدیر اجحاف شده است

ایسنا:جلیل مختار نماینده مجلس از آبادان گفته است پایداری آب لوله غدیر برای آبادان کم است و گاهی شاهدیم که ۹۰ هزار مترمکعب و نهایتا تا ۱۳۰ هزار مترمکعب ‌آب به آبادان می‌رسد. آبادان در مقایسه با سایر شهرها بزرگتر است و نسبت به سهمیه آبی که به آن می‌رسد، اجحاف شده است و استدعا داریم این موضوعات پیگیری شود.

ما حدود یک ماه پیش ۱۳ کیلومتر احداث خط لوله برای آب رسانی به روستاها مصوب کرده بودیم که متاسفانه به صورت جدی انجام نشده است و آبفای روستایی باید این مساله را به جد پیگیری کند. همچنین پروژه لوله ۱۰۰۰ حداقل هشت سال در زیر زمین بوده است و از حالا باید به دنبال تامین اعتبار برای تعویض این لوله‌ها باشیم.

مشکل معارضین در اجرای طرح ها هنوز حل نشده است. آنها زمین‌های خود را در اختیار سازمان آب و برق قرار دادند اما متاسفانه تاکنون در خصوص پرداخت مطالبات املاک آنها کاری انجام نشده است. هیچکدام از کشاورزان آبادان سند رسمی ندارند و نمی‌توانیم به آنها کمک و خسارت آنان را پرداخت کنیم و باید این مشکل حل شود.

وی با اشاره به فرسودگی خط انتقال آب اروندکنار به آبادان در بخش روستایی، گفت: بنا شده این پنج هزار مترمکعب از طریق خط انتقال شهری منتقل شود و اروندکنار نیز از آب غدیر بهره‌مند شود. همچنین یک طرح مطالعاتی فوری جهت احداث بند بهمنشیر پایین دست نیاز است.

در حال حاضر در شبکه‌های آب آبادان هدررفت آب ۴۰ درصد پیش بینی شده است یعنی بیش از نیاز مردم به هدر می‌رود و باید اصلاح شود تا از اتلاف آب جلوگیری شود. متاسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فاضلاب در آبادان نیز بسیار کند است که باید پیگیری شود.

اینرا هم بخوانید

ادعای یک نماینده:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این زمینه بازی را برده‌ایم”!

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس حکومت از اصفهان:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این …