نماینده مجلس حکومت:سرانه پزشک در ۱۵ رشته تخصصی کمتر از ۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر است

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید” در برخی از رشته‌های تخصصی، ما با خط فقر سرانه مواجه هستیم؛ مثلاً در ۱۵ رشته تخصصی سرانه پزشک متخصص کمتر از ۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر است”. وی در واکنش به وزارت بهداشت می گوید:”چندین ماه است که از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پزشک متخصص می‌گذرد اما وزارت بهداشت نه تنها به این مصوبه عمل نکرده، بلکه ظرفیت را کاهش داده است. از ایسنا

سیاستهای رژیم و وزارت بهداشت، کم کردن سهیمه دانشجویان پزشکی برای ورود به دانشگاهها، ایجاد موانع متعدد در این مسیر؛ همراه با بی تفاوتی محص حکومت به تامین سلامت و بهداشت مردم، عوامل اصلی این وضعیت است. حکومتی که جادو جنبر و دعای امام زمان، داروی امام کاظم، روغن بنفشه و “طب اسلامی” را گسترش و حمایت می کند و میلیاردها تومان بودجه صرف این امورات حکومت می کند,سلامت و بهداشت مردم امرش نبوده نبوده و نیست.

همزمان صدها هزار ، آخوند، و گشت ارشاد، صدها حوزه علمیه حکومتی و دهها هزار مسجد و هزاران دارو دسته و انجمن جهل و خرافه مذهبی راه انداخته و برایشان بودجه کلان اختصاص می دهد. این امر حکومت است.

تامین و برآورد کردن نیازهای ابتدایی بهداشت و درمان برای مردم امر حکومت نیست. همین دوره کرونا نشان داد که وزارت بهداشت و کل رژیم با سیاستهای ضد انسانی شان چه فاجعه بزرگی را رقم زدند.بی توجهی و لاقیدی حکومت در تامین سلامت و بهداشت و درمان مردم، مصداق ارتکاب جنایت دیگری بر علیه مردم است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …