نماینده مجلس: واردات قاچاق خودرو بسیار بیشتر از 34000 دستگاه می باشد

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با تابناک؛ در قسمت ثبت سفارش کالا فساد غوغا می‌کند/ خودرو بخش کوچکی از تخلفات ثبت سفارش بود/ تعداد خودروهای ثبت سفارش شده غیرمجاز بسیار بیشتر از 34000 عدد بود/ دو معاون وزیر در این کار دست دارند.

بعد از افشای ثبت سفارش غیرقانونی و واردات هزاران دستگاه خودرو به کشور همه منتظر بودند که نتیجه برخورد ا کسانی که این تخلفات را انجام داده‌اند به چه صورت خواهد بود اما در این میان یکی از نمایندگان مجلس صحبت‌های جدیدی از تخلفات گسترده در وزارت صمت کرده است.

به گفته این نماینده مجلس تخلف ثبت سفارش خودرو تنها گوشه‌ای از تخلفات گسترده در این وزارت خانه است و اتفاقات عجیب دیگری نیز در حوزه ثبت سفارش سایر اقلام رخ‌داده که از لیست ارائه‌شده توسط وزارت صمت جاافتاده است.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: بحث فساد در خودرو از مدت‌ها پیش مطرح بود اما این موضوع اولین بار توسط فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی دو سال پیش مطرح کرد البته خیلی‌ها امروز مدعی هستند که آن‌ها این کار را کرده‌اند اما به نظر من اشکال ندارد.

این نماینده مجلس گفت: موضوعی که در اینجا اهمیت دارد این است که بحث خودرو و ثبت سفارش خودرو تنها یک قسمت کوچک از فسادی است که از طریق ثبت سفارش افشاشده است، در قسمت ثبت سفارش کالا فساد غوغا می‌کند، خدا می‌داند که چه زد و بندی پشت این قضیه است و چه اتفاقات عجیب غریبی در ثبت سفارش رخ‌داده است که خودرو یک قسمت کوچکی از آن است.

وی گفت: همین موضوع خودرو بارها توسط مسئولان مختلف تکذیب شد، نامه زدند، تهدید کردند و حتی شکایت از ما کردند، اما بعد از مدتی 5000 خودرو شد 6481 خودرو بعد هم اعلام کردند 15000 خودرو بوده و بعد هم تا 34000 خودرو را تائید کردند اما با مستنداتی که به قوه قضاییه ارسال شد مشخص شد که حتی بیشتر از این تعداد هم ثبت سفارش شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: الآن موضوع از طریق قوه قضاییه در حال پیگیری است و چند نفر هم دستگیرشده‌اند اما موضوع فراتر از جند کارمند وزارت صنعت، معدن و تجارت است، بحث ما الآن در سطح مدیرکل نیت بحث بر سر معاونان وزیر است که این‌ها در این ثبت سفارش‌ها دست داشتند.

وی در ادامه گفت: دو نفر از معاونان بودند که عملاً از نزدیک این کار را پیگیری می‌کردند، در بین دستگیرشده‌ها هم یک خانم است که خود معاون وزیر این خانم را از یک کارمند ساده و از یک پست پایین ارتقا داده و در حد رئیس واحد ثبت سفارش‌ها کرده بوده و افراد کارشناس قسمت را ازآنجا اخراج کرده‌اند.

وی گفت: معاون اداره صادرات و واردات وزارت خانه نیز جز دستگیرشده‌ها بود و جز کسانی بود که در ثبت سفارش‌ها دست داشته و رئیس اداره مقررات و صادرات هم یکی دیگر از دستگیرشدگان بود، اما دستگیری این افراد خورد مدنظر ما نیست بلکه معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هست که باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

رئیس توسعه و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هستند که وضعیت موجود را طراحی کرده‌اند چرا این افراد را ول کرده‌اند و رفته‌اند سراغ دیگران. اسناد و مدارک زیادی علیه این‌ها وجود دارد کسانی هستند که با یکدست خط در زمان نعمت زاده ثبت سفارش را متوقف یا به اجرا درمی‌آوردن الآن چرا باید آزاد باشند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: آماری را در آینده منتشر خواهم کرد که مورد تعجب همه خواهد بود، خودرو 34000 تا نیست رقم‌هایی وجود دارد در پرونده که سر همه سوت خواهد کشید.

این نماینده در ادامه افزود به‌جز ثبت سفارش خودرو بیشترین تخلفات در بحث شکر، لاستیک خودرو، خوراک دام و طیور و سایر مواد غذایی و برخی کالاهای اساسی بوده که ثبت سفارش غیرقانونی داشته‌اند.

وی گفت: بحث دیگری هم که وجود دارد این است که عده‌ای هم هستند که ارز 4200 تومان را گرفته‌اند و کالا را وارد کرده‌اند اما اکنون کالای واردشده را با ارز آزاد به مردم می‌دهند، این‌ها یک مافیا و یک شبکه درهم‌تنیده هستند که به کمک هم این کارها را انجام می‌دهند.

 

اینرا هم بخوانید

روزنامه حکومتی اعتماد لیست اساتید اخراجی از دانشگاه‌ها در دولت سیزدهم را منتشر کرد

روزنامه اعتماد در واکنش به اطلاعیه وزارت علوم و بهداشت که اخراج استادان معترض در …