نماینده ویژه آمریکا، فشار حداکثری بر ایران جواب داده

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگوی اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی در مورد تاثیر سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران صحبت کرد.

آقای ابرامز گفت برجام مسیر ایران را به جای متوقف کردن، به سمت سلاح هسته‌ای هموار می‌کند و به هیچ وجه، دیگر جنبه های غیر هسته ای سو رفتار ایران را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. نه فقط بحث نقض حقوق بشر در داخل ایران بلکه اقداماتی که در عراق و یمن و سوریه می کند و حمایتش از تروریسم.

ابرامز گفت، ما خواستار یک توافق جامع جدید هستیم که تمام جوانب سو رفتار ایران را پوشش دهد.
مشکل برجام این است که به ایران اجازه می دهد که به جلو‌رود. ما براساس اطلاعات ارشیوی که اسراییلی ها به آن پی بردند می دانیم زمانی که آمریکا در برجام بود و روی آن مذاکره می کرد ایران داشت مدارکش را پنهان می کرد.

آبرامز در مورد تفاوت مکانیزم ماشه و سیاست فشار حداکثری گفت، به ارزش ریال نگاه کنید که به پایین ترین حدش رسیده. چرا میزان صادرات نفت ایران بیش از نود درصد کاهش یافته؟ این به دلیل فشار حداکثری است. بنابراین سخت است بگوییم سیاست فشار حداکثری آمریکا جواب نمی دهد

در پاسخ به سوال آیا هدف سیاست فشار حداکثری پایین آوردن ارزش ریال بود؟ آقای ابرامز گفت، رژیم ایران نمی خواهد سلاح هسته ای را کاملا رها کند و دست از حمایت از تروریسم بردارد. هدف فشار حداکثری متوقف کردن اینهاست. بعد از آن ما یک توافق جامع می خواهیم. پس بدون فشار حداکثری این اتفاق نمی‌افتد.

ابرامز گفت سو مدیریت و فسادی که در ایران است مسولیتش مسولین ایران هستند، نه کشورهای خارجی و آمریکا.

ابرامز به سوالی که در مورد سابقه او در دوران ریاست بوش پدر پرسیده شد و ماجرای دروغش به کنگره آمریکا در ماجرای فروش سلاح به ایران و محکومیتش در دادگاه گفت این ماجرا لطمه ای به تلاشش برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران نمی زند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …