کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران: نه به راسیسم نه به اسلامیسم!

از روز پنجشنبه ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ چند شهر سوئد شاهد به آتش کشیدن اتومبیل ها و حمله به نیروهای پلیس از جانب جریانات اسلامی بوده است. این شلوغی و رفتار خشونت آمیز بدنبال آن صورت گرفت که “راسموس پالودان” رهبر حزب راسیستی و‌ دست راستی “استرام کورس دانمارک” از پلیس سوئد مجوز انجام تظاهرات ضد اسلامی و سوزاندن قرآن را گرفت. اسلامی ها این مساله را بهانه کردند تا یکبار دیگر دشمنی و ضدیت خود را با آزادی بیان به نمایش بگذارند. اسلامی ها همواره تهدید کرده اند که اگر دولت سوئد مجوز این تظاهرات ضد اسلامی و آتش زدن قرآن را صادر کند شهرهای سوئد به آتش کشیده خواهد شد.

نفس فراخوان و دعوت نیروهای راسیستی و‌نژاد پرست به چنین تظاهراتی قطعا در راستای دامن زدن به نفرت قومی و نژادی و مذهبی و خارجی ستیزی و خشونت علیه مردم منتسب به اسلام و دیگر مهاجرین غیر اروپایی است. از طرف دیگر ارتجاع سیاه و هار اسلامی مترصد چنین فرصت هایی است تا با تظلم نمایی و تهدید شهروندان و دول اروپایی باز هم باجگیری کرده و امتیاز کسب نماید. این اتفاق نمایش شنیعی است که آکتورهای آن، دو نیروی دست راستی و ضد مردمی هستند که به هم نیرو میدهند و عملا یکدیگر را تغذیه می‌کنند. هم راسیست‌ها و هم اسلام سیاسی دشمن آزادیخواهی،‌ دشمن مردم سوئد و مردم در همه جای جهان و مدافع جهل و تفرقه مذهبی و نژادی هستند و بشریت متمدن و آزادیخواه باید در مقابل هر دو نیرو قد علم کند.

اگر نازیست‌ها کوره های آدم سوزی برپا داشتند و امروز قصد دارند مردم گریخته از کشورهای اسلام‌زده را به دریا بریزند، تاریخ گذشته و حال جنبش اسلامی نیز سرشار از کتاب سوزان و آدمکشی و گردن زنی و تجاوز به زنان و انواع و اقسام جنایت و سبعیت علیه مردم است. شاخ و شانه کشیدن‌های این دو نیروی مرتجع و عروج گاه به گاه آنها در کشورهای اروپایی، امروز اساسا به مدد سیاست‌های ضد پناهندگی و اروپا محورانه دول اروپایی و جریانات مدافع نسبیت فرهنگی ممکن شده است.

اعمال نژاد پرستانه و خارجی ستیزی نازیست ها و راسیست ها به همان اندازه محکوم است که تهدید زندگی شهروندان سوئد از طرف گروه های اسلامی. کشاکش این دو نیرو جایی در میان مردم سوئد و پناهندگان گریخته از کشورهای اسلام زده ندارد. ما ضمن‌ دفاع قاطع و بدون قید و شرط از آزادی بیان تحریکات نژاد پرستانه و تهدیدات ضد انسانی این دو نیروی ارتجاعی و ضد مردمی را شدیدا محکوم می‌کنیم. ما همه شهروندان سوئد‌ را فرا می خوانیم که با شعار نه به راسیسم و نژاد پرستی و نه به اسلامیسم و ارتجاع اسلامی و ضمن دفاع پیگیر از آزادی بیان این جریانات حاشیه ای و خطرناک را بیش از پیش به حاشیه رانده و در کنار هم با بلند کردن پرچم آزایخواهی و دفاع از ارزش های جهانشمول انسانی فعالانه علیه هر دو جریان خطرناک و ضد جامعه به میدان بیایند و پاسخ شایسته ای به آنها بدهند.

کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ آوریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …