نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

نسان نودینیان

تهدید تلفنی دوتن از فعالین کارگری از سوی وزارت اطلاعات

بگزارش کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ایران، طی چندین تماس تلفنی،  از سوی وزارت اطلاعات  دوتن از فعالین کارگری محمود صالحی وبهنام ابراهیم زاده مورد تهدید قرار گرفتند وزارت اطلاعات محمود صالحی را تهدید به بازداشت کرده است آنها دلیل تهدید این دو فعال کارگری را ارتباط با زندانی فرهاد سلمان پورظهیر که مدت پنج ماهی است در بند ٢٠٩وزارت در سلول انفرادی بسر میبرد بیان کرده اند لازم به ذکر است محمود صالحی سخنگو و مسئول کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده در زمان دستگیری بوده و در حال حاضر از سوی دستگاه قضایی به نه سال حبس محکوم گردیده  است بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری وعضو کمیته. پیگیری وعضو جمعیت دفاع از کودکان کار وخیابان میباشد که به تازگی در روز یازده اردیبهشت جاری بعد از تحمل نزدیک به هشت  سال حبس  در زندان اوین ورجایی شهر آزاد شد.

فعالین کارگری از جمله محمود صالحی و بهنام ابراهیم زاده در حلقه ای از حمایتهای بین المللی و داخل کشوری قرار دارند.

فعالین کارگری و معلمان سخنگویان شناخته شده ای هستند.

تهدید فعالین کارگری و معلمان سیاست ناکام حکومت اسلامی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران تهدیدهای امنیتی علیه فعالین کارگری محمود صالحی و بهنام ابراهیم زاده  را محکوم میکند و فعالین  کارگری، معلمان و مدافعین حقوق زنان، کودکان و زیست محیطی را فرا میخواند هر چه گسترده تر علیه سیاست ” اتهام امنیتی”  فعالیت، فعالین کارگری و معلمان و تشکل های مدنی متحدانه بایستند.

١١ خرداد ١٣٩٦

١ ژوئن ٢٠١٧

 

وضعیت جسمی امیر پیغامی وخیم اعلام شده

وضعیت جسمی “امیر پیغامی” که روز دوشنبه هشتم خردادماه توسط نیروهای اطلاعاتی شهراشنویه بازداشت شده وخیم اعلام شده است. امیر پیغامی هنگام بازجویی مورد ضرب و شتم و شکنجه نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته است.

 

احضار فعالین سیاسی در پیرانشهر

اطلاعات پیرانشهر با ارسال احضاریه برای فعالین سیاسی آنان را احضار کرد. تعدادی از آنها پس از مراجعه به اداره‌ اطلاعات پیرانشهر توسط ماموران اطلاعاتی مورد بازجویی قرار گرفتند.

ماموران اطلاعاتی آنان را تهدید کرده‌اند که از هرگونه همکاری با احزاب خودداری کنند، در غیراینصورت با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

 

از دانش‌آموزان منطقه سومای برادوست ارومیه وجه نقد مطالبه می‌شود

مسئولان مدارس منطقه‌ سومای برادوست از توابع ارومیه برای اخذ وجه نقد از دانش‌آموزان، والدین آنان را تحت فشار قرار داده‌اند. در برخی از مدارس این منطقه از دانش‌آموزان مبلغ ١٥٠٠٠ تومان درخواست شده است. والدین یکی از دانش‌آموزان میگوید: مدیران مدارس تهدید کردند که در صورتی که در موعود مقرر وجه نقد درخواستی را پرداخت ننمایند جریمه خواهند شد و ٢٠٠٠٠ تومان باید پرداخت کنند.

 

از میان صفحات فیس بوک

 

صفحه فیس بوک نسرین رمضانعلی

در مقابل دیدگان خانواده اسماعیل عبدی و تعدادی از همکاران وی عبدی را به زندان بازگردانند!

این اقدام در حالی صورت گرفت که وضعیت جسمی اسماعیل عبدی نگران کننده گزارش شده بود. این اقدام مسئولین قوه قضایه دهن کجی به معلمان کشور و تشکل معلمان کانون صنفی و همچنین دهن کجی به خانواده اسماعیل عبدی بود. مادر و همسر و فرزندان اسماعیل عبدی شبها را در محوطه بیمارستان ماندگار شدند. تا در خفا اسماعیل عبدی را به زندان بازنگردانند. اما نیروهای سرکوبگر رژیم در روز روشن مقابل چشم همگان اسماعیل عبدی که بر تخت بیمارستان بود به زندان بازگردانند!

مرگ بر حکومت هار اسلامی

زندانیان سیاسی باید بدون قید شرط فوری آزاد شوند!

جای معلم زندان نیست!

اسماعیل عبدی را باید فورا آزاد کنیم!

 

مادر اسماعیل عبدی حاضر نشد به منزل برگردد

مادر اسماعیل عبدی حاضر نشد به منزل برگردد. وی امشب را در محوطه بیمارستان ماند. مادر اسماعیل عبدی گفت تا آزادی فرزندم همینجا خواهم ماند! صدای اسماعیل عبدی باشیم! جمهوری اسلامی باید بدون قید و شرط فوری اسماعیل عبدی را ازاد کند!

 

صفحه فیس بوک مینا احدی

ایران کشوری است که در آن، فاشیسم اسلامی حاکم است با زن ستیزی عریان و زمینه سازی برای قتل ناموسی و اسید پاشی بصورت زنان، ایران کشوری است که حکومت در مقاطعی سعی کرد بصورت زنان معترض از طریق باندهای بیرحم حکومتی اسید بپاشد تا جنبش زنان را ساکت کند. ایران کشور سرکوب عریان زنان و به بند کشیدن زنان است، اما در مقابل این ضدیت آشکار با حرمت و حقوق زنان، جنبشی قوی و سنت شکن و مدرن در اعماق جامعه در حال رشد است که گلوی حکومت و اسلام و مردسالاری را خواهد فشرد. زنان و مردم مترقی به اشکال گوناگان مبارزه میکنند و خود را سازمان میدهند. انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی آخرین سازمان غیر دولتی در ایران که اجازه فعالیت گرفت، هست. از این اقدامات و این نوع فعالیتها باید دفاع کرد.

عفو بین‌الملل و عدالت برای ایران در اطلاعیه‌ای مشترک از تخریب یک گور جمعی در اهواز، جنوب غربی ایران که حاوی بقایای حداقل ٤٤ نفر که در تابستان ١٣٦٧ به صورت فرا قضایی اعدام شدند است، ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که این اقدامات موجب از بین رفتن شواهد جرم و امکان دادخواهی خواهد شد.

فیلم‌ها و عکس‌هایی که به سازمان غیردولتی عدالت برای ایران رسیده و توسط عفو بین الملل بررسی شده نشان می‌دهد که در حال حاضر بولدوزرها بر روی یک پروژه‌ی ساخت و ساز درست در کنار گورهای دسته‌جمعی در اهواز مشغول به کار هستند و تپه‌ایی از خاک و زباله اطراف گور دسته جمعی را فراگرفته است. اگر چه مقامات ایران هیچ اظهار نظر رسمی در این‌باره نکرده‌اند، خانواده‌های قربانیان از طریق یکی از کارگران در محل مطلع شده‌اند که قرار است بلوک‌های سیمانی که نشان گورهای دسته جمعی است با خاک یکسان شده و آن منطقه به منظور احداث یک «فضای سبز» یا مرکز تجاری پاکسازی شود.

 

ایسکرا ۸۸۷

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …