نیروهای نظامی ترکیه و قطر مانور نظامی مشترک اجرا کردند

رسانه‌های قطری دوشنبه 7 اوت اعلام کردند که نیروهای نظامی این کشور، مانور مشترک نظامی با نیروهای ترکیه اجرا کردند که هدف از آن، نمایش ائتلاف استراتژیک دو کشور پس از قطع روابط شماری از کشورهای عربی با قطر بود.

روزنامه قطری شرق نوشت که هدف از این مانور نظامی، آماده سازی نیروهای مسلح قطری برای حمایت از مراکز «اقتصادی، استراتژیکی و زیر ساخت‌ها است».

پارلمان ترکیه، ژوئن گذشته یک روز پس از قطع روابط هفت کشور عربی با دوحه، با استقرار ده‌ها نیروی نظامی ترکیه در پایگاه نظامی الریان قطر موافقت کرد. هدف از این اقدام، نشان دادن حمایت آنکارا از دوحه است.

7 کشور عربی و در راس آن‌ها سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، تمام روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند. این کشورها در بیانیه‌های جداگانه‌ای، قطر را به پشیتبانی از تروریسم متهم کردند.

سعودی، امارات، بحرین و مصر، فهرستی از 13 درخواست از قطر را ارائه داده بودند که کویت به عنوان میانجی در بحران این کشور، تسلیم مقام‌های دوحه کرده بود.

برای اجرای این خواسته‌ها ضرب‌الاجلی 10 روزه تعیین شده که روز 3 ژوئیه پایان یافت و طی این مدت، قطر پاسخ‌های خود به فهرست درخواست‌ها را تسلیم کویت کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه 5 ژوئیه، با قرائت بیانیه چهار کشور عربی محور مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که موضع چهار کشور، برپایه قوانین و میثاق‌نامه‌های بین‌المللی است و پاسخ قطر به خواسته‌های مطرح شده، منفی و بی محتوا بود.العربیه

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …