نیروهای کرد سوریه: از آغاز آوریل عملیات رقه را آغاز می‌کنیم

سیپان همو، فرمانده یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، می‌گوید حمله به رقه، پایگاه اصلی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ماه آوریل (حدود دو هفته دیگر) آغاز خواهد شد و نیروهای کرد نیز در این عملیات شرکت خواهند داشت.

این فرمانده نیروهای کرد به خبرگزاری رویترز گفته است: “درباره آزادسازی رقه، درباره این مساله تصمیم گرفته شده و عملیات نظامی از اول ماه آوریل آغاز خواهد شد.”

با این حال خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشته است که هنوز تصمیمی درباره عملیات رقه گرفته نشده است.

ترکیه، که از قدرت‌گیری کردها در شمال سوریه و ارتباط آنها با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نگران است، به شدت مخالف حضور نیروهای کرد در عملیات رقه است. از اواخر تابستان که نظامیان ترکیه وارد سوریه شده‌اند چندین نفر از نیروهای کرد توسط آنها کشته شده‌اند.

سیپان همو به رویترز گفته است که نیروهای ی‌پ‌گ تنها یک چهارم کل نیروهایی خواهند بود که در عملیات رقه شرکت خواهند داشت. به گفته او شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه نیز، که ائتلافی از نیروهای کرد و متحدان عربشان هستند، در این عملیات به کار گرفته خواهند شد.

فرمانده ی‌پ‌گ پیش‌بینی کرده است که عملیات رقه “چند هفته” بیشتر به طول نینجامد.

در هفته‌های اخیر آمریکا چند صد تفنگدار دریایی خود را برای حمایت از عملیات رقه به سوریه اعزام کرده است.

امروز ارتش عراق اعلام کرده است که نیروهایش پیشروی‌هایی در موصل، پایگاه اصلی داعش در عراق، داشته‌‌اند. ارتش عراق از حدود پنج ماه پیش با پشتیبانی ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی را برای بیرون راندن داعش از موصل آغاز کرده و بخش‌های زیادی از این شهر را در اختیار گرفته است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …