نیوزیلند چند مقام دیگر را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران افزود

وزارت خارجه نیوزیلند روز دوشنبه، ۲۹ خردادماه، اعلام کرد که نام چند مقام قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی را به دلیل ادامه سرکوب معترضان در ایران به فهرست تحریم‌های خود علیه حکومت ایران افزوده است.در بسته تحریمی جدید نیوزیلند علیه تهران نام ۱۸ مقام امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی از جمله حسین نجات، جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، و محمد مقیسه، قاضی دیوان عالی و دادگاه انقلاب تهران، دیده می‌شود.

مسلم معين، رئيس قرارگاه فضای مجازی بسيج، محمدصالح هاشمى گلپايگانی، دبير سابق ستاد امر به معروف و نهى از منكر، و احمد شفاهى، فرمانده سپاه سلمانِ سيستان و بلوچستان، از دیگر افرادی هستند که نام‌شان روز دوشنبه به فهرست اضافه شد.

همزمان وزیر خارجه نیوزیلند نیز اعلام کرد که دولت این کشور ۱۸ مقام دیگر در حکومت جمهوری اسلامی را به دلیل سرکوب معترضان از سفر به نیوزیلند منع می‌کند.

نانایا ماهوتا، وزیر خارجه نیوزیلند، در این باره گفت: «به‌رغم فشارهای بین‌المللی، رژیم ایران به سرکوب شدید و افراطی معترضان ادامه داده است.»

خانم ماهوتا با اشاره به اعدام «غیرانسانی» سه معترض جوان که ماه گذشته رخ داد، اقدام تازه کشورش را نشان‌دهنده «جدیت در نگاه» دولت نیوزیلند به وضعیت حقوق بشر در ایران توصیف و تأکید کرد که «این پایان تلاش‌های ما در رابطه با ایران نیست». رادیو فردا

حسین نجات، جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …