هاآرتص: ایران موشک‌های خود را به عراق منتقل کرده است

به گزارش هاآرتص، مقامات وزارت دفاع اسرائیل می‌گویند که ایران بخش بزرگی از سامانه‌های موشکی خود در خارج از آن کشور را به عراق منتقل کرده است؛ چرا که برای اسرائیل، حمله به آن سامانه‌ها در عراق دشوارتر از حمله به آنها در سوریه است.

پیشتر در گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط آمده بود که اسرائیل به برخی پایگاه‌های موشکی ایران در عراق حمله کرده است. برآورد امنیتی سال ۲۰۱۹ اسرائیل هم گفته است که به رغم دشوار شدن حضور نظامی ایران در سوریه، ایران این منطقه را ترک نکرده، و تنها تاکتیک خود را به حضور سنگین‌تر در عراق،‌ تغییر داده است.

هاآرتص به نقل از منابع امنیتی اسرائیل می‌نویسد که در حال حاضر ایران به شبه‌نظامیان عراقی موشک‌هایی با بُرد بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر می‌دهد و این موشک‌ها می‌توانند هر نقطه از خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. این گزارش می‌گوید این موشک‌ها به نسبت آن‌ موشک‌هایی که ایران به حزب‌الله لبنان می‌دهد، دقیق‌تر هستند.

گزارش هاآرتص می‌افزاید ایران به دلیل پرهزینه بودن عملیات زمینی و نداشتن نیروی هوایی کارآمدی که بتواند در برابر ارتش‌های غربی ایستادگی کند، روی تسلیحات موشکی و بُرد و دقت ‌آن‌ها متمرکز شده است.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …