هفت تپه تشنه است. حق آبه فورا! کارگران نیشکر هفت تپه در تدارک اعتراضی بزرگ

کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به قطع حق آبه که موجب خشکی زمینهای کشتشان شده فراخوانی اضطراری داده که امروز دوشنبه ۲۴ خرداد بعد از ساعت کاری خود جمع شوند تا در مورد چگونگی ادامه اعتراضشان تصمیم گیری کنند. کارگران نیشکر هفت تپه اولتیماتوم داده اند که اگر تا فردا ساعت دو بعد از ۲۵ خرداد معضل حقابه حل نشود، دست به اعتراضات گسترده تری بزنند. در فراخوان این کارگران چنین آمده است: “همکاران گرامی! بازهم وقت اتحاد و خروش ماست. باز باید مانند تن واحد برخیزیم و حق خواهی را فریاد بزنیم. همین امروز دوشنبه بعد از کار در شرکت تجمع کنیم و با خرد جمعی در مورد اقدامات لازم و فوری برای نجات هفت تپه و تامین حق آبه تصمیم می ګیریم. ما تا فردا سه شنبه ساعت دو بعدازظهر به مسئولین مهلت می دهیم که مسئله حق آبه را حل کنند. در غیر اینصورت سیل کارگران هفت تپه در خیابانهای شوش راه خواهد افتاد و یکصدا فریاد می زنیم: هفت تپه تشنه است! حق آبه فورا! هفت تپه می ایستد می میرد ذلت نمی پذیرد!”.

همانطور که قبلا گزارش کردیم جمهوری اسلامی تلاش دارد که اعتبار کارگران نیشکر هفت تپه را دستمایه داغ کردن تنور انتخابات خود کند. از همین رو یک تلاش آنان چسباندن پیروزی خلع ید کارگران به بخشی از حاکمیت و راُفت رئیسی جلاد است. در پاسخ به این تشبثات کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه ایستاده و میگویند: “اینکه ستاد رئیسی میخواهد از پیروزی کارگران هفت تپه در خلع ید به نفع خود بهره برداری کند به معنی این نیست که پیروزی ما مدیون یک مقام خاص حکومتی است. بارها اعلام کردیم که این پیروزی فقط محصول همت و اتحاد کارگران هفت تپه بوده است. اما ضمنا هم اعلام میکنیم که اجازه نمیدهیم از پیروزی ما بهره برداری سیاسی کنند. ما صریحا روشنگری کردیم که چند ماه تاخیر در اعلام حکم خلع ید بخش خصوصی یعنی اینکه رئیسی میخواهد در آستانه انتخابات از این رای قضایی بهره برداری کند. ما همین حالا هم رئیسی و قوه قضائیه را مسئول بسیاری از مصیبت ها میدانیم که در همین دو ماه به ما تحمیل شده است”.

کارگران با اعلام اینکه “انتخابات” ربطی به ما ندارد خطاب به کل حکومت اعلام کرده و مینویسند:” هفت تپه در مقابل سه قوه و همه جناح ها مقاومت کرد. هیچ کدام از شما با ما نبودید”. و تاکید کرده اند که پاسخ ما به “انتخابات” تجمع علیه سه قوه و برای پیگیری خواستهایمان در مقابل فرمانداری است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

روز جهانی کارگر خیابانها از آن ماست! پیام حمید تقوایی بمناسبت اول ماه مه

روز جهانی کارگر خیابانها از آن ماست!پیام حمید تقوایی بمناسبت اول ماه مه فرارسیدن روز …