هفدهمین کنفرانس تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری با موفقیت برگزار شد

روز شنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ هفدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری با شرکت اعضا و کادرهای حزب در آلمان و تعدادی مهمان بصورت حضوری برگزار شد. از طرف رهبری حزب کمونیست کارگری، اصغر کریمی شرکت داشت.

کنفرانس با سرود انترناسیونال و اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم آغاز شد. سپس ناصر کشکولی دبیر کمیته آلمان حزب ضمن خوشامد به اعضا و مهمانان حاضر در کنفرانس اظهار داشت

از طرف کمیته آلمان قبل از اینکه گزارش و فعالیت های پرشور شما را ارائه دهم، اجازه بدهید از همه شما به هر شکلی که در انقلاب زن زندگی آزادی شرکت کردید صمیمانه قدردانی کنیم. همه همه واحدهای حزبی صدای رسای زنان، رنگین کمان ها، مادران دلسوز و شجاع، دادخواهان، جانباختگان انقلاب مهسا امینی، کارگران، زندانیان سیاسی، پزشکان و پرستاران ,معلمان، مجروحان شجاع انقلاب، در رسانه های جهانی و خیابان های المان بودیم و سپاه پاسداران سرکوبگر را بعنوان تروریسم دولتی بر سر میز دولت های غرب از بروکسل تا اشتراسبورگ گذاشتید. شما قهرمانان این نبرد انسانی برای برپایی سوسیالیسم هستید. حق داریم در همین سالن با صدای بلند مشت به آسمان بکوبیم و به خودمان افتخار بکنیم زیرا سازمانده دهها فعالیت خیابانی در آلمان که نقش مهمی در تحول تاریخی داشته اند و سرمایه بزرگی برای تداوم انقلاب هستید، صمیمانه قدردانی کنم و درودهای بیکران به عزیزان انقلابی با شجاعت و فداکاری بی نظیر تحول تاریخی آفریده اید که دستاوردهایش به هیچ قیمتی قابل بازگشت نیست

اصغر کریمی در سخنرانی خود گفت که لازم است بار دیگر ساعت‌هایمان را با هم کوک کنیم و درک مشترکی نسبت به موقعیت جدید جدید حزب و شرایط کنونی جامعه ایران داشته اشیم. در طول سال‌های گذشته هم حزب پیشروی‌های زیادی داشته و هم جامعه ایران، که از تندپیچ‌های دشواری عبور کرده و چهره ایران امروز با یکی دو دهه قبل قابل مقایسه نیست. بویژه انقلاب زن زندگی آزادی بعنوان یک انقلاب چپ، زنانه و عمیق جامعه ایران را بسیار متحول کرده است. هزاران فعال خوش‌فکر رادیکال، مدرن، آزادیخواه، ضد مذهب و سرنگونی طلب پا به میدان گذاشته‌اند و شرایط کار ما کاملا عوض شده است. حزب عمیقا به این نیروی مهم در صحنه سیاسی ایران اهمیت داده و تلاش کرده است همراه با آنها کارزارهای سیاسی مهمی را به پیش ببرد و اعتماد متقابل را تعمیق کند. این کلید پیشروی هم حزب و همه جامعه است. تشکیلات خارج و از جمله تشکیلات آلمان در این دو سال به معنی واقعی کلمه سنگ تمام گذاشته و انقلاب زن زندگی آزادی را در آغوش گرفته است. حزب ظرفیت‌های بسیار بالایی برای بسیج جامعه دارد و پلاتفرمی که به این کنفرانس ارائه شده ضمن تاکید بر این مساله، آرایش جدید و راهگشایی را برای ارتقای فعالیت حزب تدوین کرده است.

پس از تصویب آئین نامه و دستور جلسه، ناصر کشکولی دبیر کمیته آلمان حزب گزارشی از فعالیت‌های تشکیلات آلمان به کنفرانس ارائه داد. وی در گزارش تاکید کرد که تشکیلات آلمان در دوره گذشته مجموعه بزرگی از فعالیت در عرصه‌های مختلف سازمان داده است. سیاست‌ها و جهت گیری‌های ایندوره، ایفای نقش موئر و دخالتگری در رویدادهای مهم ایران بویژه انقلاب زن زندگی آزادی و سازماندهی و شرکت در آکسیون‌های متعدد بر علیه رژیم، از سازماندهی تا مبارزه علیه اعدام و جلب حمایت از مبارزات مردم ایران، جدال روزمره با اسلام سیاسی و مماشات دولت آلمان با جمهوری اسلامی و جریانات اسلامی سرفصل هایی از این دوره فعالیت در آلمان بودند. بسته شدن مرکز اسلامی و ۵۲ نهاد وابسته به این لانه تروریستی و اخراج مسئول مرکز اسلامی هامبورگ اشاره کرد.

پس از گزارش دبیر کمیته، مسئولین واحدهای حزبی و مسئولین نهادهای مورد حمایت حزب گزارشاتی از فعالیتهایشان به کنفرانس ارائه دادند. یک نکته قابل توجه در این کنفرانس حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا و کادرهای جوان و پرشور در کنفرانس بود که نشان میداد حزب جوانتر شده و لازم است تاکید بیشتری روی ارتقاء این نسل جوانی بگذارد. بدنبال ارائه گزارشات، شرکت کنندگان به بحث و اظهار نظر در مورد فعالیت‌های این دوره و پلاتفرم دوره آتی پرداخته و نکات و پیشنهادات ارزنده ای برای فعالیت آتی ارائه دادند. در جریان کنفرانس کلیپی از فعالیت‌های تشکیلات آلمان پخش شد که گوشه‌هایی از فعالیتهای این تشکیلات را به نمایش گذاشت.

دستور آخر کنفرانس انتخاب کمیته بود که یازده نفر از رفقا طه آزادی، سیامک زارع، شمی صلواتی، ناصر کشکولی، محمد امین کمانگر، جمال گل حسینی، نوید محمدی، عظیم مطور،آوا میرسالاری، جمیله میرکی و ندا علایی بعنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

لازم به توضیح است که طه آزادی و امین کمانگر بخاطرتلاش‌های ارزنده‌شان با تقدیم گل از طرف تشکیلات آلمان حزب مورد قدردانی قرار گرفتند و همچنین یک نفر به عضویت حزب درآمد.

هفدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب بعد از هفت ساعت کار فشرده و با دخالت فعال شرکت کنندگان، با سرود زن زندگی آزادی و سخنرانی اختتامیه ناصر کشکولی به کار خود پایان داد.

در اولین جلسه کمیته منتخب کنفرانس ناصر کشکولی بعنوان دبیر و نوید محمدی بعنوان خزانه‌دار تشکیلات آلمان انتخاب شدند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – آلمان

۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

سی و هشتمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۲ زندان مختلف ادامه دارد

«کارزار سه شنبه های نه به اعدام» امروز سه شنبه ۲۴ مهر ماه با انتشار …