همبستگی با مردم زاهدان و سیستان و بلوچستان

جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرد که جلو تظاهرات در زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان را بگیرد اما هزاران نفر از مردم زاهدان دیروز نیز دست به تجمع زدند و علیه خامنه ای و کل حکومت ننگین اسلامی و علیه سپاه و بسیج شعار دادند. نیروهای سرکوب که نتوانستند مانع شکل گیری تظاهرات مردم شوند در زاهدان فضایی امنیتی ایجاد کرده و موجی از دستگیری مردم را در نقاط مختلف شهر شروع کرده اند.

در مقابل این سرکوبگری ها مردم کوتاه نیامده و همراه باخانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل کلانتری‌ها دست به تجمع زده و خواهان آزادی فرزندانشان شده‌اند.

سرکوب مردم به دستگیری محدود نمانده و نیروهای امنیتی در منطقه بازار مشترک زاهدان شماری از اتباع افغانستان و ازبکستان مقیم زاهدان را بازداشت و تهدید کرده‌اند که نباید به این افراد که کارت اقامت نیز دارند، مغازه اجاره داده یا از آنها خرید کنند. بلوچ‌هایی را که فاقد مدارک هویتی بوده یا آن را همراه نداشته باشند نیز بازداشت و به همراه این افراد رد مرز می‌کنند.

با تمام قوا از مردم زاهدان حمایت کنیم. زاهدان یکی از سنگرهای قدرتمند انقلاب زن زندگی آزادی است و به همبستگی مردم در سراسر کشور احتیاج دارد.

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …