همه داعشی‌های آمریکایی به کشورشان بازگشتند

العربیه:آمریکا روز پنج‌شنبه اول اکتبر 2020 اعلام کرد همه شهروندان این کشور که به صفوف داعش پیوسته و در این مدت در زندان‌های نیروهای کُرد سوری قرار داشتند به این کشور بازگردانده شده و برخی از آنها با اتهامات جنایی مواجه هستند.

آمریکا همچنین از کشورهای اروپایی خواست تعداد شهروندان به داعش پیوسته خود را مشخص کرده و وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال این افراد انجام دهند.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شهروند این کشور روز گذشته به اتهام حمایت مالی از داعش در دادگاهی در فلوریدا محاکمه شدند.

تعداد شهروندان آمریکایی که از سوریه و عراق به این کشور بازگردانده و زندانی شده‌اند، به 27 نفر می‌رسد که 10 نفر از آنها با اتهاماتی مواجه هستند.

براساس بیانیه وزارت دادگستری دو آمریکایی دیگر هم با اتهامات مشابهی در مینه‌سوتا و واشنگتن در 16 سپتامبر محاکمه شدند.

جان دیمیریس معاون امور امنیت ملی وزیر دادگستری آمریکا گفت: «ایالات متحده هر آمریکایی که از داعش حمایت کرده و در زندان‌های نیروی سوریه دموکرات نگهداری می‌شده را به این کشور بازگردانده و اتهاماتی متوجه آنها کرده است.»او این اقدام را یک یک «مسئولیت اخلاقی» توصیف کرد.

وزارت دادگستری آمریکا دیگر کشورها به ویژه کشورهای اروپای غربی را به اتخاذ تدابیر مشابه تشویق و اعلام کرد به این کشورها در زمینه پذیرفتن مسئولیت شهروندانی که از این کشورها خارج شده، سلاح برداشته و به حمایت از داعش پرداخته‌اند، کمک می‌کند.

گروه‌های مسلح کُرد حدود 10 هزار پیکارجوی داعشی در زندان‌های خود دارد که حدس زده می‌شود، یک پنجم آنها اروپایی باشند.بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی درباره پیامدهای حضور این افراد در کشورهایشان، از بازگرداندن آنها سرباز می‌زنند.

اینرا هم بخوانید

بعد از «طرح نور» نوبت به «طرح طوبی» رسید! آموزش ۴۰۰ مبلغ حجاب در استان خراسان رضوی!

بعد از «طرح نور» نوبت به «طرح طوبی» رسید!/ جزییاتی از آموزش مبلغان حجاب تسنیم …