سازمان امنیت نروژ خواهان اخراج مدیرمرکز امام علی شد

العربیه،سازمان امنیت نروژ از وزارت دادگستری این کشور خواست تا روحانی ایرانی مدیر مرکز شیعیان موسوم به «امام علی» در أسلو را از این کشور اخراج کند.

در بیانیه دستگاه امنیتی نروژ، نامی از این روحانی برده نشده اما رادیو « فردا» تاکید دارد که بر أساس تخقیقات به عمل آمده، نام این روحانی مصطفی مطهری است.

به گزارش خبرگزاری نروژ، این درخواست سازمان امنیتی در مورد اخراج روحانی ایرانی در پی گزارش هایی در مورد همکاری او با دستگاه اطلاعاتی ایران است.

خبرگزاری نروژ در گزارش خود نامی از این روحانی ایرانی نبرد و عکس‌های صورت او دستکاری شد به شکلی که تنها عمامه سیاه این روحانی دیده می شد ولی تحقیقات رادیو فردا نشان می‌دهد که این فرد، مصطفی مطهری رئیس مرکز امام علی نروژ می‌باشد.

برنامه‌ریزی ترور کنشگران اهوازی

به گزارش این خبرگزاری، روحانی مذکور متهم به همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران است و روابطی با یک روحانی ایرانی – نروژی دارد که پیشتر در دانمارک به اتهام برنامه ریزی برای ترور کنشگران اهوازی مخالف رژیم ایران دستگیر شده است.

دادگاه دانمارک در ژوئن امسال یک ایرانی – نروژی را به اتهام جاسوسی و همدستی در تلاش برای دست زدن به ترور در خاک دانمارک محکوم کرد.

دادگاه دانمارک مطرح ساخته که این مرد 40 ساله، اقدام به جمع آوری اطلاعات در مورد یک پناهنده ایرانی کرده که مقیم دانمارک است و این اطلاعات را به فردی داده که با سرویس اطلاعاتی ایران کار می‌کند.

جاوید حسین شاه وکیل روحانی ایرانی به خبرگزاری نروژ گفت که موکلش با دلایل ارائه شده برای اخراجش موافق نیست.

از سوی دیگر خانم هان بلومبرگ مدیر امنیت دولت نروژ به خبرگزاری گفت در صدد تاکید گزارش‌های مبنی بر اخراج روحانی ایرانی به دلیل همکاری با وزارت اطلاعات ایران نیست ولی دولت ایران از مراکز دینی و مساجد برای اهداف امنیتی و اطلاعاتی استفاده می‌کند.

مصطفی مطهری قبل از رفتن به نروژ، مدیریت أمور بین‌المللی موسسه «دار الحدیث» در تهران را بر عهده داشت که در عرصه ترجمه کتب شیعه به زبان های خارجی فعال است. او با بخش بین الملل دفتر خامنه ای و دانشگاه المصطفی در قم نیر همکاری داشت.

موسسه «دار الحدیث» در سال 1994 به دستور خامنه‌ای و مدیریت محمد محمدی ری شهری وزیر پیشین اطلاعات تاسیس گردید.

مرکز «امام علی» در اوسلو در کنار «مرکز توحید اسلامی» از مهمترین مراکز شیعه در نروژ بوده و در کار تبلیغ گفتمان رژیم ایران هستند.

در گزارش خبرگزاری نروژ آمده است که مرکز «امام علی» سالانه 600 هزار کرون ( بیش از 66 هزار دلار) از دولت نروژ می‌گیرد و 632 عضو دارد.

مرکز امام علی اسلو در بیانیه خود عنوان داشت که مدیریت آن به دست هیئت امنایی متشکل از 5 عضو است که زیر نظر مراجع شیعه کار می‌کند ولی نامی از مراجع مزبور نبرد.

با این حال بررسی سخنرانی‌ها و برنامه‌های مرکز در سالیان اخیر نشان می‌دهد که بیشتر تمرکز آن معطوف به ارائه و نشر افکار روح الله خمینی و علی خامنه‌ای است.

اینرا هم بخوانید

گزارش عفو بین‌الملل درباره «کوتاهی» اقلیم کردستان عراق در حمایت از زنان قربانی خشونت خانگی

عفو بین‌الملل در گزارشی می‌گوید زنان و دخترانی که در کردستان عراق قربانی خشونت خانگی …