هوشمند علی‌پور کجاست؟ ۱۷ روز بی‌خبری از وضعیت هوشمند علیپور و تعداد دیگری از زندانیان در زندان سنندج


به همه سازمانی حقوق بشری!!
جان زندانیان سیاسی در زندان سنندج در خطر است. از روز (۹ )مهر و امروز هفده روز از سرکوب و یورش نیروهای جنایتکار جمهوری اسلامی به زندان سنندج میگذرد. در (۹ )مهر ماه به دنبال اعتراض زندانیان به قتل و کشتار مردم در شهرهای کردستان و ایران، زندانیان دست به اعتراض زدند و ساعتی بعد زندان سنندج به معاصره نیروهای سرکوبگر حکومتی درآمد.

صدای شلیک گلوله و گاز اشک‌آور از داخل و بیرون زندان شنیده شده است. از آنروز هوشمند علی‌پور به همراه چند نفر از زندانیان دیگر توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج به مکان نامعلومی منتقل و مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند و هنوز وضعیتشان نامشخص است.

هه‌ژار علی پور، برادر زندانی سیاسی هوشمند علیپور طی‌ تماس تلفنی مستقیم چند روز بعد از این اتفاق در روز شنبه (۱۶ )مهر ( ۸ اکتبر ) با رئیس زندان سنندج شخصی‌ به اسم «حیدر پسندیده» خواهان پیگیری و پاسخگویی مسئولان زندان از وضعیت سلامتی هوشمند شده بود، اما رئیس زندان هیچگونه پاسخگویی ندادند و عملا ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند.

با اصرار و پیگیری خانواده هوشمند و تماس‌های مکرر با رئیس و مسئولان زندان آنها اذعان داشتند که هوشمند در سلول انفرادی و در اداره اطلاعات سنندج در حبس است و تا اطلاع ثانوی نمیتوانید با او هیچگونه تماس یا ملاقاتی داشته باشید.

آنها هوشمند و چند زندانی دیگر را متهم به شورش در زندان کرده‌اند و اینکه باعث خسارت در زندان شده‌اند. اینکه آنها اجازه تماس ندارند بدون تردید مورد شکنجه‌ قرار گرفته‌اند.

این اتهامات کاملا بی پایه و بی اساس است و این سناریوهای نخ‌نما برای همه ما فعالان سیاسی و حقوق بشری در اتهام زدن و سناریوسازی علیه زندانیان و مخصوصا زندانیان سیاسی و خانواده‌های سیاسی‌شان شناخته شده است. این حربه حکومتی‌ها برای بازگذاشتن بهانه‌های بی‌مورد و جهت سرکوب زنداینان سیاسی و مرعوب نمودن و خفه کردن صدای اعتراض دیگر زندانیان طرح‌ریزی شده است.

کمپین نجات هوشمند علیپور ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت هوشمند و دیگر زندانیان از همه فعالان و مدافعان حقوق بشری میخواهد صدای این زندانی سیاسی را به سازمانهای حقوق بشری از جمله دیده ‌بان حقوق بشر، عفو ‌بین الملل و سازمان ملل برسانید. مساله نجات جان هوشمند علی پور و کلیه زندانیان سیاسی، فعالان حقوق بشری و کارگری که در زندان‌ها هستند در میان است و بدون معطلی فورا اقداماتی باید انجام داد و جمهوری اسلامی را زیر فشار گذاشت که مسئولیت حفظ جان و امنیت همه زندانیان بر عهده سران حکومت جمهوری اسلامی می‌باشد و تا دیر نشده باید کاری کرد و نجاتشان داد.

باید هوشمند علی پور و کلیه زندانیان سیاسی را نجات دهیم و این با اعتراضات همه جانبه مردم در شهرهای کردستان و ایران و به خیابان آمدن هرچه بیشتر مردم با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان امکانپذیر است. صدایشان باشیم و نگذاریم بیش از این عزیزانمان قربانی سیاستهای فاشیستی و سرکوب و شکنجه جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

کمپین نجات هوشمند علی پور

سه‌شنبه ٢٦ مهر ١٤٠١، ١٨ اکتبر ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …