هیات اوکراینی در تهران بدنبال تحقیق هستیم

هیات اوکراینی در تهران: به دنبال مو به موی آنچه درباره هواپیمای سرنگون شده اتفاق افتاده هستیم

رسانه های اوکراین از سفر یک هیات اوکراینی به تهران و آغاز دور تازه گفت و گو ها درباره هواپیمایی که بر اثر اصابت موشک‌های سپاه پاسداران سرنگون شد، خبر دادند.

یوهنی ینین، معاون وزارت خارجه اوکراین با اعلام خبر سفر هیات اوکراینی به تهران گفت که “اوکراین به دنبال جزئیات کامل و مو به مو آنچه است که اتفاق افتاده است و اینکه چه مقدار غرامت تعیین می‌شود، بستگی به این اطلاعات دارد.”

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین در مورد هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراز تهران، صبح امروز در پایتخت ایران آغاز شده است.

این مذاکرات در سطح معاون امور حقوقی وزارت خارجه دو ‌کشور انجام می‌شود و قرار است تا ۳۰ مهرماه در تهران ادامه داشته باشد.

ساعاتی پس از حمله موشکی روز هشتم ژانویه به پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق، به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، یک هواپیمای مسافربری اوکراین که از تهران راهی کی‌یف بود با دو موشک سرنگون شد که به مرگ کلیه ۱۷۶ سرنشین آن منجر شد.

مقامات ایران سه روز پس از این سرنگونی و انکار، سرانجام پذیرفتند که این هواپیمای مسافربری در اثر شلیک پدافند موشکی سپاه پاسداران سرنگون شده است.

ایران می‌گوید این شلیک خطای انسانی بوده است.سرنشینان هواپیما علاوه بر شهروندان عمدتا ایرانی شامل ۵۷ کانادایی، ۱۱ اوکراینی، ۱۷ سوئدی، چهار افغان و چهار بریتانیایی می شد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

مرگ چهار زندانی در زندان شیبان اهواز و انتقال ۱۵ نفر به بیمارستان به دلایل نامشخص

کانال اینستاگرام حقوق بشری کارون خبر ازمرگ چهار زندانی در زندان شیبان و انتقال ۱۵ …