وام و تسهیلات ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومانی بانک توسعه صادرات به شرکت فولاد البرز ایرانیان بازگردانده نشده است

آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد تا پایان خردادماه سال جاری، شرکت فولاد البرز ایرانیان طی دو فقره وام در مجموع ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان تسهیلات ارزی (یورو با نرخ تسعیر ۴۳۷۷۳ تومان) از بانک توسعه صادرات دریافت کرده است، اما در مقابل، یک ریال هم بازپرداخت نشده است. 

اطلاعات منتشر شده بانک مرکزی نشان می‌دهد ۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان از تسهیلات ارزی به حساب فولاد البرز ایرانیان با نرخ ۶ درصد بوده که طبق اطلاعات بانک مرکزی، قرار بوده طی ۸۰ ماه بازپرداخت شود، اما یک ریال هم برنگشته است!

عبدالله عبدی، مالک کارخانه فولاد البرز ایرانیان است و در سال‌های اخیر نامش با پروژه جنجالی پتروشیمی میانکاله عجین شده است. پروژه‌ای که سرمایه‌گذارش شرکت فولاد البرز ایرانیان بود و در نهایت چند ماه قبل با فراگیر شدن کارزاری با عنوان درخواست توقف احداث پتروشیمی در تالاب میانکاله و هشتگ پروژه پتروشیمی میانکاله را متوقف کنید، به دستور رئیس جمهور متوقف شد. اما حالا نام عبدالله عبدی به عنوان ذینفع تسهیلات بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کارخانه فولاد البرز ایرانیان از بانک توسعه صادرات مطرح است. تسهیلاتی کلان و ارزی که بیش از ۶ برابر ارزش وثایق است! تابناک

اینرا هم بخوانید

گزارش مجلس در باره فاجعه معدن طبس؛ کپسول خود نجات نبود.عدم اطلاع‌رسانی فوری به کارگران و نبود سیستم گازسنج

خلاصه گزارش مجلس از حادثه معدن زغالسنگ معدنجوی طبس در اول مهرماه امروز صبح در …