واکنش‌ها به دستورالعمل خودداری از درمان افراد «بی‌حجاب» در بیمارستان‌های لاهیجان

انتشار تصویر نامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر لاهیجان به روسای بیمارستان‌های این شهر که در آن ارائه خدمات درمانی به رعایت حجاب اجباری مشروط شده با واکنش چشمگیر در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

این نامه را دکتر محمدتقی نجف‌زاده ارسال و امضا کرده و در آن اشاره شده که با توجه به مکاتبه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لاهیجان، «ارائه خدمات درمانی منوط به رعایت حجاب در مراکز خصوصی و دولتی» است و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید دستورالعمل این ستاد را اجرا کنند.

این پزشک در نامه خود مشخص نکرده است که در شرایط اضطراری و اورژانس که بیمار نیاز به مراقبت فوری دارد وظیفه مراکز خدمات درمانی چیست.

کاربر ی ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت ارائه خدمات درمانی به مخالفان حجاب اجباری را با «تیره‌ترین روزهای سلطه کلیسا» در قرون وسطی مقایسه کرده است.

کاربران دیگری در توئیتر نیز این اقدام را بر خلاف «سوگندنامه» پزشکی دانسته و از آن انتقاد کرده‌اند.سعید مالکی، روزنامه‌نگار، در این زمینه با انتشار توئیتی این اقدام مسئولان جمهوری اسلامی را با «داعش» مقایسه کرده است.

این نخستین بار نیست که در پی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» و آغاز نافرمانی مدنی زنان در ایران، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ارائه خدمات درمانی را به «رعایت حجاب» موکول می‌کنند.

سال گذشته برخی رسانه‌ها تصویری از یک بَنر در حیاط بیمارستانی در شهر بوشهر را منتشر کردند که در آن آمده بود بر اساس مصوبه «شورای تامین» این استان، ورود «افراد بی‌حجاب و هنجارشکن» به مراکز درمانی ممنوع است.

اینرا هم بخوانید

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کارت کشیدن ٣ میلیونی برای عقب رفتن روسری تا کسادی بازار

روایت روزنامه حکومتی اعتماد از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار تا …