واکنش جدید ترامپ به افشای یادداشت‌های کومی؛ «رفتاری غیرقانونی و بزدلانه»

ترامپ در واکنشی دیگر به اظهارات مدیر پیشین اف‌بی‌آی در جلسه شهادت سنای آمریکا، افشای یادداشت‌های جمیز کومی از دیدارهایش با رئیس‌جمهور را «اقدامی بزدلانه» خواند و آن را «کاملاً غیرقانونی» توصیف کرد.

دونالد ترامپ که پیشتر هم در دو واکنش جداگانه در روز جمعه، آقای کومی را «خبرچین» خوانده و ابزار آمادگی کرده بود که در مورد گفت‌وگوهایش با او، «با ادای سوگند» شهادت دهد، روز یکشنبه هم در پیامی توئیتری رئیس پیشین اف‌بی‌آی را ملامت کرد.

او گفت که «معتقدم آنچه جیمز کومی افشا می‌کند، بسیار فراتر آن خواهد رفت که کسی می‌توانست تصور کند. کاملاً غیرقانونی؟ بسیار بزدلانه».

در شهادتی که روز پنجشنبه در مقابل کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا ارائه شد، جیمز کومی مدیر برکنار شده اف‌بی‌آی تأیید کرد که از طریق یکی از دوستانش که استاد حقوق در دانشگاه کلمبیاست، یادداشت‌های مرتبط با دیدارهایش با رئیس‌جمهور را در اختیار رسانه‌ها گذاشته، با این امید که چنین اقدامی زمینه‌ساز ملاقات با رابرت مالر، مستشار ویژه تعیین شده در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات شود.

او رئیس‌جمهور آمریکا را به «دروغگویی» متهم کرد و گفت که دونالد ترامپ از او خواسته تحقیقات در مورد مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی، را متوقف کند. ادعایی که به صراحت از سوی آقای ترامپ رد شد.

در این زمینه آقای ترامپ روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که جیمز کومی را «خبرچین» می‌داند، و شهادت او در کنگره نشان می‌دهد که «نه تبانی و نه ممانعت [از اجرای قانون] صورت گرفته است».

او همچنین گفت که هیچگاه از جیمز کومی نخواسته به او ابراز وفاداری کند و این موضوع را با مستشار ویژه رابرت مالر نیز در میان خواهد گذاشت.

آقای ترامپ همچنین تأکید کرد که هیچگاه از مدیر پیشین اف‌بی‌آی نخواسته است که تحقیقات در مورد مشاور پیشین امنیت ملی‌اش، مایکل فلین، را متوقف کند.

او اضافه کرد که مایل است در مورد گفت‌وگوهایش با جیمز کومی، با ادای سوگند شهادت دهد.

از قرار معلوم وکیل آقای ترامپ قرار است در روزهای آینده به خاطر افشای اطلاعات از جیمز کومی شکایت کند. او این شکایت را به بازرسی کل وزارت دادگستری تسلیم خواهد کرد و رونوشت این شکایت و اعتراض دیگری را نیز به کمیته‌های قضایی و امور امنیتی مجلس سنا خواهد داد.رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …