واکنش معلمان به محکومیت محمد رسول‌اف: این حکم «قرون وسطایی و ظالمانه» را لغو کنید

واکنش‌های گسترده‌ هنرمندان و فعالان سیاسی و صنفی به صدور حکم ۸ سال حبس، شلاق، جزای نقدی و ضبط اموال محمد رسول‌اف، کارگردان و فیلم‌ساز مشهور ایرانی، از سوی دادگاه تجدیدنظر جمهوری اسلامی ادامه دارد.

در آخرین مورد، شماری از «معلمان کنشگر» در ایران در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه آقای رسول‌اف، فرزند یک زوج معلم است که کار معلمی را با آموزش خواندن و نوشتن به زندانیان در شیراز آغاز کردند، حکم صادر شده علیه او را محکوم کردند و خواستار لغو این حکم «قرون وسطایی و ظالمانه» شدند.

در این بیانیه خطاب به مقامات قضایی جمهوری اسلامی آمده است: «با احکام ناعادلانه و بی اعتبار، زنجیرهای استبدادتان را بر گردن هنر آویخته‌اید و سینما را هم به مسلخ برده‌اید.»

این گروه از معلمان کنشگر تأکید کردند که اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به دلیل ایستادن این هنرمند در «جای درست تاریخ» و حمایت او از مردم و جنبش «زن، زندگی، آزادی» بوده است.

آنها در بخشی از این بیانیه گفته‌اند: «او هم می‌توانست مانند بعضی از دیگر سینماگران سکوت پیشه کند و خاکستری باشد و در عرصه سینما از دولت رانت بگیرد ولی نتوانست نسبت به نابرابری‌ها و فروپاشی اخلاقیات و درد ورنج هم‌وطنش و تحقیر آموزش و پرورش بی تفاوت باشد.»برگرفته از وب سایت رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …