واکنش گسترده جهانی علیه اعدام محمد قبادلو

اتحادیه اروپا اعدام محمد قبادلو را محکوم کرد و خواهان توقف فوری اعدام معترضان از سوی جمهوری اسلامی شد.

وزارت خارجه آمریکا اعدام محمد قبادلو، استفاده مداوم جمهوری اسلامی از مجازات اعدام علیه معترضان را محکوم کرد و گفت: جهان کسانی را که به دست قوه قضاییه ایران کشته شده‌اند، فراموش نخواهد کرد.

معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما اعدام ناعادلانه او و استفاده مدام رژیم ایران از محاکمات ساختگی و مجازات اعدام علیه کسانی را که در تظاهرات زن، زندگی، آزادی شرکت کردند، به شدت محکوم می‌کنیم.

رییس کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان گفت: محمد قبادلو دچار اختلال دو قطبی بوده است و قوانین بین‌المللی استفاده از مجازات اعدام را برای افراد دارای معلولیت ذهنی منع می‌کند. نقض قوانین داخلی و بین‌المللی از سوی حکومت ایران نباید بدون عواقب باقی بماند.

رییس پارلمان نروژ در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که محمد قبادلو بدون رسیدگی قضایی مطمئن و با وحشی‎گری بسیار زیاد اعدام شد.

نماینده پارلمان آلمان: محمد قبادلو به دست جمهوری اسلامی به قتل رسید
کلارا آن بونگر، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی قبادلو گفت محمد قبادلو بی‌گناه بود و به دست جمهوری اسلامی به قتل رسید. این اقدامات جمهوری اسلامی فقط برای سرکوب جنبش مترقی ژن ژیان ئازادی/زن زندگی آزادی است. جمهوری اسلامی باید بداند که ما حواسمان به رفتارش هست.تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اروپا نیز در پیام‌هایی مشابه اعدام قبادلو را محکوم کردند.

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …