وزیر بهداشت خامنه‌ای مرگ در آستین دارد – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیرضا مرندی، سرتیم پزشکی خامنه‌ای، در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، یکی از معیارهای وزیر بهداشت دولت چهاردهم را “ولایت‌مدار، مؤمن، متقی و متکی به مدد الهی بودن در بیان و عمل” دانست و “اجرای کامل سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی خامنه‌ای” را اصلی مهم عنوان کرد.

اگر بخواهیم به زبان “پزشکی” با مرندی صحبت کنیم، باید بی‌کم‌وکاست اعلام کرد که در میان پادوها و جیره‌خواران بیت رهبری، پاچه‌خواری و مردرندی به “مرضی مسری” تبدیل شده است. این “پزشک” جیره‌خوار بهتر است خفه شود و امور پزشکی را به کسانی بسپارد که حرفه و هم‌وغم آنها درمان مردم است.

سیاست بهداشتی و درمانی‌ای که بر اساس “توکل بر خدا” بنا شده باشد، شیادانه است و هیچ ارتباطی با علم و دانش بشری حتی در سده‌های قبل ندارد. حرف‌های این شیاد را با نوشته‌های ابن‌سینا در ٧٠٠ سال قبل مقایسه کنید تا به عمق جنایت‌کار بودن سیاست‌های رژیم پی ببرید.

قرن ۲۱، قرن تحولات شگرف در زمینه هوش مصنوعی و به‌کارگیری آن در علم پزشکی است. قرن کاوش‌های سلولی و ژنتیکی برای مهارکردن و ازبین‌بردن امراضی است که تا چندی پیش لاعلاج به نظر می‌رسیدند. قرن پیروزی‌های شگرف بر علیه بیماری‌های سرطانی و ژنتیکی است. قرنی است که شاید برای درمان بیماری آلزایمر، پارکینسون و بسیاری از بیماری‌های عصبی و مغزی دیگر تلاش می‌شود راه‌حل‌های مؤثری پیدا شود.

شیادانی مانند علیرضا مرندی که اسم “پزشک” بر خود نهاده‌اند، تمام سیاست بهداشتی و درمانی یک کشور با جمعیت نزدیک ۹۰ میلیون را به معیشت و توکل الهی سپرده‌اند. شیادی این اوباشان حد و مرزی ندارد.

سیاست درمانی کشور باید بر اساس آخرین پیشرفت‌های علمی و فنی جهان مدرن پایه‌ریزی شود. از آن مهم‌تر، بدون درجه بالایی از انسان‌دوستی و احترام به جان آدمیان و محیط‌زیست نمی‌توان خدمات درمانی این قرن را به‌سوی پیشرفت و ترقی سوق داد. توکل به خدای علیرضا مرندی و خامنه‌ای نتیجه‌ای جز مرگ و بیماری برای شهروندان و چپاول برای دارودسته حاکم نخواهد داشت. سیاست‌های درمانی رژیم هم جنایت‌کارانه و هم سودجویانه است. بودجه و منابع مالی کشور باید به‌سوی خدمات درمانی رایگان سوق داده شود که البته با وجود جمهوری اسلامی غیرممکن است.

اینرا هم بخوانید

اقتصاد “بلوکه”، دلایل آن و راه برون‌رفت – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …