وزیر نیرو:نیازهای “اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خامنه ای” تامین شد.

چیت‌چیان وزیر نیرو گفته است : تمام نیازهای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری  رهبری در این استان تامین شده است.

فارس:وی اقدام وزارت جهاد کشاورزی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را بی‌نظیر خواند و ادامه داد: اقدامات برای احداث دو سد در مناطق مارد و بهمنشیر صورت گرفت و تامین آب اعتبار آن انجام شد.

 با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد از هورالعظیم آبگیری شده است گفت: تلاش ما بر این است تا وضعیت این تالاب با حالت گذشته بازگردانده شود.

وی با اشاره به اینکه رودخانه مارون و جراحی عمده آب تالاب شادگان را فراهم می‌کرد و برای آن دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آورده داشت خاطرنشان کرد: اینک ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که برای مصارف شرب بوده و نمی‌توان از آن برای احیا استفاده کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه مراتع ۵۰ درصد از مناطق مستعد گرد و خاک هستند و برای نهال‌کاری نیز باید قاب آن را وزارت نیرو تامین کند عنوان کرد: تمام نیازهای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری  رهبری در این استان تامین شده است و بیشتر از کانال‌های تمام کشور در خوزستان کار انجام خواهد شد.

چیت‌چیان با بیان اینکه ورود آب دریا به بهمنشیر متوقف خواهد شد و کل آن به آب شیرین تبدیل می‌شود ابراز امیدواری کرد که نخلستان‌های خرمشهر و آبادان در طی انجام این طرح احیا شود.

وی با بیان اینکه در این دولت هیچ انتقال آبی صورت نگرفته ادامه داد: از 20 سال پیش تاکنون در دولت‌های قبل یک انتقال صورت گرفته که آن‌هم برای تامین آب شرب در چند استان مرکزی بوده است.

چیت‌چیان با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب به بیش از ۲۰ سال پیش در کشور باز می‌گردد که کمتر از یک میلیارد متر مکعب آب از بود خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب برای مصارف آشامیدنی است که مطالات آن در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در شرق خوزستان تا سه هفته پیش در حد صفر بوده است افزود: امیدواریم در بارش‌های اخیر زمین نمناک شود همچنین وزارت نیرو آمادگی تامین آب مقابله با ریزگردها را دارد.

چیت‌چیان در پایان با بیان اینکه کار بازیابی شبکه برق در خوزستان سریع‌تر از کشورهای دیگر صورت گرفت اظهار کرد: اقداماتی که برای شست‌و‌شوی شبکه در خوزستان صورت گرفت بی‌نظیر بوده است.

 

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …