وقتی قیمت روی کالاها در بوشهر غیب می‌شوند!

همزمان با گرانی های روزافزون در بازار، حذف قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاهای پرمصرف خصوصا اقلام خوراکی نیز قوز بالا قوز شده است.

بررسی های میدانی خبرنگار ما از برخی مغازه های سطح شهر و فروشگاههای زنجیره ای نیز موید این موضوع است که مدتیست کارخانجات تولید محصولاتی نظیر رب گوجه، کیک، بسکوئیت و کلوچه قیمت مصرف کننده را از روی بسته های خود حذف کرده اند.از پيامدهاي منفي اين شيوه اين است كه انتخاب اجناس براساس قيمت براي خريدار، سخت مي شود، خصوصا اینکه وقتي فروشنده هم اتيكت قيمت روي قفسه ها نصب نكرده باشد.

عجیب تر آنکه برخی فروشندگان با این توجیه که نوسانات قیمت کالاها بالاست و آنها نمی توانند قیمت گذاری مناسب و دقیقی روی اجناس داشته باشند! معتقدند: قیمت را بصورت تلفنی از کارخانه استعلام می کنند و براساس قیمت روز به مشتری اعلام می کنند!

در این بین یک فروشنده می گوید: اغلب کالاهای ما قیمت مصرف کننده روی بسته یا قوطی دارد، ولی وقتی کارخانه قیمت روی کالا را درج نمی کند، ما براساس فاکتور، سود معقول را در نظر گرفته و به مشتری اعلام می کنیم.

فروشنده دیگری نیز با بیان اینکه تغییر قیمت ها در بازار از زمان سفارش تا رسیدن محصول بالاست، معتقد است: هرچند درج قیمت در اولویت من است، اما در زمان تحویل با افزایش قیمت مواجه می شوم که با در نظر گرفتن سود قانونی مدت زمان بیشتری نیاز است تا برچسب درج شود که گاهی خریداران با دیدن چنین شرایطی، فروشندگان را متهم به گران فروشی و تخلف می کنند.

با این حال، شهروندان معتقدند این وضعیت به کام برخی مغازه داران و به ضرر مصرف کننده نهایی است که در گرانی های روزافزون، عدم درج قیمت مصرف کننده نیز اجحاف روی وی را بیشتر می کند.از این رو، شهروندان خواستار آن هستند که بازرسی سازمان صنعت و تجارت و اصناف با متخلفان برخورد جدي داشته باشند تا كسي به خود اجازه ندهد در اين شرايط بد اقتصادي، بيش از اين به مردم فشار آورد.

از وب سایت«خلیج فارس»؛

اینرا هم بخوانید

نوشیدن شربت «نذری» ماه محرم باعث مسمومیت ۸۰۰  نفر در شهرستان گلوگاه شد

ابراهیم خادملو مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه در استان مازندران اعلام کرد حدود …